ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سجادی: هر ماه 104 میلیون به المپیکی‌ها حقوق می‌دهیم/به تعهدات‌مان عمل کرده‌ایم


به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در برنامه ورزش و مردم، درباره تجلیل از قهرمانان سال 93 گفت: تا آخرین لحظه انتظار داشتیم در سال 94 این مراسم برگزار شود و منتظر پاسخ بودیم. خوشبختانه این فرصت پیش آمد روز سه‌شنبه صبح از قهرمانان سال 93 تقدیر می‌شود که در این بین ورزشکاران جانبازان و معلولان هم هستند.

وی افزود: وزیر ورزش پیش از این نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و درباره اردوهای ملی‌پوشان و المپیکی‌ها توضیحاتی را داده بود. در این نامه اشاره شده بود با توجه به بازی‌های المپیک در سال آینده حتما به صورت ویژه به وزارت ورزش و جوانان کمک شود تا منابع لازم در اختیار آنها قرار بگیرد. به ورزشکاران هم قرار است در مراسم تجلیل حواله‌ای به آنها داده شود. 8 هزار و 752 سکه قرار است در مجموع به ورزشکاران داده شود.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه با اشاره به اینکه تلاش شده به فدراسیون‌های المپیکی توجه ویژه شود، اظهار داشت: فعالیت‌ها در فدراسیون‌ها بسیار گسترده است. به عنوان مثال در فدراسیون کشتی 1223 نفر به 36 کشور اعزام شده‌اند، در وزنه‌برداری 156 ورزشکار به 6 کشور، در تکواندو 683 ورزشکار به 21 کشور رفته‌اند و در رشته‌های مختلف چنین سفرهایی را در رده‌های مختلف داشته‌ایم که بیشتر این سفرها مربوط به تیم‌های ملی بوده است.

سجادی همچنین درباره نامه رسول خادم به رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خادم از قهرمانان ماست و مانند فرزندم او را دوست دارم. وقتی او سوم راهنمایی بود به گردن او مدال انداختم. البته خوب است چنین نامه‌ای از مسیرش ارسال شود، اما هزینه‌ها در کشتی بالاست. خادم اسپانسرهایی را جذب کرده است. آنچه ما در تفاهمنامه با فدراسیون‌ها داشته‌ایم عمل کرده‌ایم. هفته آینده به کشتی حدود 6-7 درصد بودجه پرداخت می‌کنیم. کشتی در دو سال گذشته 12 میلیارد و 820 میلیون تومان گرفته و شاید دو برابر این را از اسپانسرها گرفته است. بهتر است وقتی بودجه کم است مدیریت کنیم. در سال 94 ارز دولتی که کشتی گرفته 510 هزار دلار بوده است. آنچه در توان ما به عنوان وزارت ورزش است تلاش بوده انجام شود.

وی درباره اقدامات ویژه برای ورزشکاران المپیکی خاطرنشان کرد: پاداش‌های المپیکی را اعلام کرده‌ایم. به اردوهای 5-4 فدراسیونی که شانس کسب مدال دارند سرکشی داریم. حتی ماهی 104 میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند ما حقوق پرداخت می‌کنیم. یعنی هر ورزشکار ماهی 20 میلیون تومان از وزارت ورزش می‌گیرد.

ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
چگونه عمل تفریق را با استفاده از عمل جمع انجام دهیم؟