سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ خون دماغ شدن نشانه ابتلا به سرطان است؟


دکتر سلام/ خون دماغ شدن نشانه ابتلا به سرطان است؟ سلامت نیوز/ یک فلوشیپ جراحی گوش، حلق و بینی، عنوان کرد: خونریزی مکرر یکی از شایع‌ترین علت شکایت مردم است که بیشتر به دلایل خشکی بینی و انحراف تیغه بینی رخ می‌دهد و بر خلاف باور عمومی مردم این علامت نشانه ابتلا به سرطان نیست.
دکتر بابک ساعدی با بیان اینکه خونریزی مکرر از بینی نشانه و علامت ابتلای فرد به سرطان نیست، گفت: متاسفانه در برخی از سریال‌ها مشاهده شده که فردی دچار بیماری سختی مانند «سرطان» است که قابل تشخیص نبوده و بعد از اینکه فرد دچار خونریزی مکرر بینی می‌شود پزشکان بیماری را تشخیص می‌دهند که این امر باعث شده خونریزی مکرر از بینی به یک نگرانی در سطح جامعه تبدیل شود.

این فلوشیپ جراحی گوش، حلق و بینی، با بیان اینکه خونریزی از بینی یک علامت شایع در اکثر افراد است، افزود: شایع‌ترین علت خونریزی از بینی سرماخوردگی و خشکی بینی است که جای هیچ گونه نگرانی ندارد اما از سایر دلایل بروز خونریزی بینی می‌توان به انحراف تیغه بینی و فشار خون اشاره کرد.وی در ادامه یادآور شد: به ندرت سرطان‌ها از جمله سرطان خون با علامتی مانند خونریزی بینی خود را نشان می‌دهد اما اصولا علائم سرطان در سایر قسمت‌های بدن بروز می‌یابد و در آخرین مرحله موجب خونریزی از بینی می‌شود.

ساعدی به افرادی که دچار خونریزی بینی می‌شوند، توصیه کرد: هنگام خونریزی از بینی قسمت جلوی بینی (بین دو سواخ بینی) را به سمت بالا نگه‌دارند و یک کیسه یخ روی سر خود بگذارند تا خونریزی قطع شود، ضمنا توجه داشته باشند هنگام خونریزی از بینی نیازی نیست افراد سر خود را به سمت بالا یا پایین نگه دارند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره روش‌های درمان این نوع خونریزی،‌گفت: شایع‌ترین روش درمان، کوتر یا سوزاندن قسمتی از رگی که دچار خونریزی شده و استفاده از پانسمان‌های داخلی بینی است اما اگر با روش‌های فوق خونریزی بهبود پیدا نکرد برای شناسایی محل خونریزی باید بیمار آندوسکوپی انجام دهد که در موارد بسیار نادر جراحی صورت می‌پذیرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: سلامت نیوز سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان