سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلفن های هوشمند از راه دور علایم پزشکی شما را دریافت می کنند


تلفن های هوشمند از راه دور علایم پزشکی شما را دریافت می کنند

این روزها اکثر گجت های مربوط به سلامتی و پزشکی به شکل دست بند های هوشمند هستند. بسیاری از کاربران استفاده از این دستبندها را دست و پاگیر می دانند و یا از لحاظ شکل و شمایل ظاهری پسند نمی کنند. اما هم اکنون محققان اعلام کرده اند که اندازه گیری های فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب، میزان تنفس و غیره، همگی را می توان بوسیله یک گوشی هوشمند که حتی در درون کیف یا جیب شما باشد و بدون اینکه بدن شما را لمس کند، اندازه گیری نمود.

آی بایت/ این روزها اکثر گجت های مربوط به سلامتی و پزشکی به شکل دست بند های هوشمند هستند. بسیاری از کاربران استفاده از این دستبندها را دست و پاگیر می دانند و یا از لحاظ شکل و شمایل ظاهری پسند نمی کنند. اما هم اکنون محققان اعلام کرده اند که اندازه گیری های فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب، میزان تنفس و غیره، همگی را می توان بوسیله یک گوشی هوشمند که حتی در درون کیف یا جیب شما باشد و بدون اینکه بدن شما را لمس کند، اندازه گیری نمود.

این سیستم BioPhone نام دارد و میتواند بر روی هر گوشی مجهز به سنسور شتاب سنج نصب شود. این قابلیت بوسیله محققان دانشگاه MIT طراحی و ساخته شده است، قادر خواهد بود سیگنال های بیولوژیکی را از شتاب سنج گوشی دریافت کند. این محققین ادعا می کنند که این سیستم قادر است کوچکترین جنبش های بدنی شما را از جمله ضربان قلبتان را ثبت کند.
در ادامه این محققین نتایجی را به اشتراک گذاشته اند که شخص مورد نظر در آن حتی تکان هم نمی خورد و گوشی موبایل قادر بود که کوچک ترین لرزش های اندام را به ثبت برساند.
برای آزمایش میزان کارآمدی این محصول، این محققین از تعدادی از افراد درخواست کردند تا در سه حالت ایستاده، نشسته و خوابیده گوشی را در جیب خود همراه داشته باشند. اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند جمع آوری شد، عملکردی بسیار شبیه و گاها بسیار دقیق در مقایسه با سنسورهای تشخیص ضربان قلب و میزان تنفس تاییده شده توسط FDA، از خود نشان داد.

البته اگر گوشی را در جیب عقب شلوار جین خود بگذارید، قادر به اندازه گیری دیتاهای لازم نخواهد بود و بطور کلی هر چه موبایل از قلب شما دورتر باشد میزان دقت دستگاه نیز کاهش پیدا می کند.


این پروژه خود نیز قسمتی از پروژه بزرگی می باشد که در آن پروژه، تیم محققین MIT Media Lab قصد بر توسعه فناوری ای دارند که از طریق آن بتوانند میزان استرس افراد را به شکلی اندازه گیری کنند که مزاحمت و دردستری برای کاربرانش ایجاد نکند.


ویدیو مرتبط :
مانیتورینگ علایم حیاتی، تجهیزات پزشکی ELSAPA