آخرین گزارش از وضعیت بارش برف در قزوین


کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین از بروز یخبندان برای صبح فردا در قزوین خبر داد.

«حمید آخوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: سامانه بارشی که از صبح دیروز وارد استان شده بود امشب از آسمان قزوین خارج می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دیروز بارش‌های خوبی گزارش شده است، افزود: بیش‎ترین بارش برف در سیردان 40 سانتی‌متر، کوهین 18، بوئین‌زهرا 13، تاکستان 10 و قزوین 7 سانتی‌متر گزارش شده است.

آخوندی با اشاره به این‌که وزش باد شدید برای امروز و فردا خواهیم داشت، تصریح کرد: این سرعت هم‌اکنون برابر با 35 کیلومتر بر ساعت است که با توجه به برفی بودن منطقه و وجود برف در سطح زمین بروز یخبندان برای اواخر شب و صبح فردا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در تاکستان، بوئین‌زهرا و کوهین بروز کولاک اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که توده هوای سرد تا پایان هفته در منطقه وجود خواهد داشت، ادامه داد: شب‌های بسیار سرد و روزهای حداکثر با دمای 8 تا 9 درجه سانتی‌گراد و برای قزوین دمای بین 3 تا 4 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخوندی با بیان این‌که تا آخر هفته آسمان استان ابری نخواهد بود اعلام کرد: اما پیش‌بینی می‌شود کاهش دید در جاده‌ها و رویت حداکثر فاصله 200 متر روی دهد هم‌چنین بروز کولاک در جاده کوهین و آوج خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته شهرستان آوج با 7 درجه زیر صفر و آبیک با 4 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان گزارش شدند.

آخوندی خاطرنشان کرد: دمای قزوین در سردترین و گرم‌ترین زمان به‌ترتیب بین 3 درجه بالای صفر و 1 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.

واژگونی آمبولانس فوریت‌های پزشکی قزوین حین مأموریت

واژگونی آمبولانس فوریت‌های پزشکی قزوین حین مأموریت به مصدومیت جزیی دو تکنیسین آن منجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، عصر دیروز به‌علت شدت بارش برف و لغزنده شدن مسیرها در استان قزوین، تردد در همه راه‌های این استان به سختی امکان‌پذیر است و خودورهای فاقد زنجیر چرخ به مشکل برخوردند و تصادفات مکرر به مراکز فوریت‌های شهرستان‌های این استان اعلام شد.

بنا به گزارش رسیده آمبولانس پایگاه شامی شاپ شهرستان تاکستان در حین انتقال یک مصدوم تصادفی در نزدیکی شهر نرجه از مسیر منحرف و واژگون شد. در این حادثه دو تکنسین این آمبولانس دچار آسیب شدند.

طبق این گزارش به سرعت آمبولانس دو برای کمک به مصدوم و تکنسین‌های آسیب دیده به محل اعزام شده است. با انتقال این دو تکنسین به بیمارستان تأمین اجتماعی شهر تاکستان و انجام معاینات آسیب‌های وارده به آن‌ها جدی ارزیابی نشده است و هم‌اکنون در سلامت به سر می‌برند. و با نظر خودشان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به علت این‌که مصدوم با کمربندهای مخصوص روی برانکارد ثابت شده بود حادثه واژگونی به وی آسیبی وارد نکرده است.

اسکان بیش از 8000 مسافر گرفتار در کولاک قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: دیشب 8269 نفر گرفتار در کولاک در مساجد و حسینیه‌های استان قزوین اسکان داده شدند.

«حمید ره‌انجام»، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، با اشاره به بارش برف در محورهای مواصلاتی قزوین و بروز کولاک شب گذشته، اظهار کرد: امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان و خودروهای گرفتار در کولاک انجام شد.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان‌ قزوین 600 نفر اسکان یافتند، افزود: هم‌چنین این اسکان و ساماندهی در مسیرهای اقبالیه و محمودآباد با همکاری شهرداری انجام شد.

ره‌انجام تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی شهرستان قزوین رهاسازی 1300 خودرو و امدادرسانی به 3820 نفر، اسکان 2030 نفر، توزیع 1150 تخته پتو، 6000 قرص نان و 1000 بسته جیره غذایی از اقدامات در این شهرستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به این‌که دیشب اتوبان قزوین به زنجان هم‌چنین مسیرهای آبگرم و آوج بسته شده بود، تصریح کرد: همه خودروهای موجود در این مسیر بازگشت داده شده‌اند و رهاسازی 128 خودرو و امدادرسانی به 321 نفر هم‌چنین اسکان 130 نفر به همراه توزیع 390 تخته پتو در مسیر آوج صورت گرفت.

وی با بیان این‌که در مسیر تاکستان و قسطین‌لار مشکل جدی وجود داشت و پس از ساعت 1 بامداد که ورود خودروها به این مسیر کاهش یافت مشکل نیز حل و به طور کامل مسیر بسته شد، افزود: رهاسازی 800 خودرو و امدادرسانی به 3400 نفر هم‌چنین اسکان 1850 نفر و توزیع 2200 تخته پتو و 2850 جیره غذایی از اقدامات برای مسافران گرفتار در مسیر تاکستان بود.

ره‌انجام با اشاره به این‌که در مسیرهای کرج و تهران مشکل وجود نداشت، ادامه داد: در این مسیرها مشکل یخ‌زدگی مسیر وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به این‌که تاکنون در محورهای مواصلاتی الموت اقدام به رهاسازی 50 دستگاه خودرو وامدادرسانی به 160 نفر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در محورهای مواصلاتی بوئین‌زهرا رهاسازی 25خودرو و امدادرسانی به 68 نفر و اسکان 44 نفر توزیع 132 تخته پتو انجام شده است.

مدارس ابتدایی نوبت عصر تعطیل شد

به‌دنبال بارش برف در قزوین، مدارس ابتدایی نوبت عصر کل استان نیز تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، کلیه مدارس مقاطع ابتدایی استان قزوین در نوبت بعدازظهر تعطیل شدند.

هم‌چنین مدارس ابتدایی ناحیه 1 و 2 قزوین، البرز، بوئین‌زهرا، تاکستان، آبیک، خرمدشت، اسفرورین، شال و ضیاءآباد تنها در نوبت صبح تعطیل و همه مقاطع تحصیلی در ناحیه 12 و 2 قزوین، البرز و آبیک در نوبت صبح تعطیل اعلام شده بود.

طبق پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، افت شدید دمای هوای استان تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

بارش برف موجب تعطیلی مدارس نوبت صبح قزوین شد

به‌دنبال بارش برف امروز در استان قزوین، برخی مدارس مناطق مختلف این استان امروز تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، بنابر اعلام روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، کلیه مدارس مناطق شهرستان آوج، الموت غربی، الموت شرقی، طارم سفلی، بخش کوهین و آقابابا امروز دوشنبه شانزدهم آذرماه در همه مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

هم‌چنین مدارس ابتدایی ناحیه 1 و 2 قزوین، البرز، بوئین‌زهرا، تاکستان، آبیک، خرمدشت، اسفرورین، شال و ضیاءآباد تنها در نوبت صبح تعطیل و کلیه مقطع تحصیلی در ناحیه 12 و 2 قزوین، البرز و آبیک در نوبت صبح تعطیل اعلام شدند.

طبق پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، افت شدید دمای هوای استان تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور متوسط، ده درجه کاهش یافته است. بارش برف در استان قزوین از دیشب آغاز شده و در مناطق مرتفع و سردسیر، همراه با کولاک است.

امدادرسانی در محورهای قزوین ادامه دارد

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این مجموعه خدمات و امدادرسانی به مسافران و در راه ماندگان توسط 450 نفر نیروی امدادی در قالب 84 تیم عملیاتی، 259 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و کمک‌دار و 32 دستگاه آمبولانس انجام شد و این نیروها هم‌اکنون در محورها مشغول امدادرسانی و بازگشایی مسیرها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین،«رضا گروسی» اظهار کرد: هشدارهای لازم در خصوص بارش سنگین برف از قبل و روز یکشنبه تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های امدادرسان به‌صورت مکتوب اعلام شده بود که پیرو آن نیروهای امدادی و هلال‌احمر در محل مأموریت مستقر شدند.

وی افزود: پیرو تأکید استاندار قزوین، از بعداز ظهر روز یکشنبه و با شروع تاریکی هوا مدیران فرمانداران، بخشداران و شهرداران به همراه نیروها و عوامل امدادی در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه‌ها و راه‌های اصلی حضور پیدا کردند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: جاده‌های قزوین - کوهین، آزادراه قزوین - رشت، جاده قدیم قزوین - تاکستان هم‌چنین آزادراه قزوین - زنجان بیشترین میزان کولاک را داشت.

وی تصریح کرد: برخلاف فعالیت گروه‌های راهداری برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی به‌دلیل شدت برف و کولاک از ساعت 22 شب گذشته آزادراه قزوین - زنجان و مسیر قزوین - کوهین مسدود و تردد خودرو ها به‌علت تأمین امنیت مسافران و رانندگان توسط عوامل ناجا و پلیس راه ممنوع اعلام شد.

گروسی تصریح کرد: تردد در مسیر آزادراه قزوین - رشت نیز از دیشب با کندی شدیدی همراه بود اما در همه ساعت‌های تردد و جریان داشت و عوامل اداره راه تمام وقت در مسیر حضور داشتند اما هم‌اکنون آزادراه قزوین - رشت مسدود است و تلاش‌ها برای بازگشایی مسیرها توسط عوامل راهداری در حال انجام است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان خبرداد: از دیشب تا امروز 16 آذرماه به بیش از 8000 نفر از مسافران و در راه‌ماندگان در قالب 84 تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.

گروسی افزود: از دیشب تا صبح امروز 16 آذرماه جمعاً 2453 دستگاه خودروی سبک و سنگین رهاسازی شد و به 8269 نفر امدادرسانی شد.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استان ادامه داد: علاوه‌بر آن 6000 نفر در محورهای مواصلاتی اسکان اضطراری پیدا کردند و 4072 تخته پتو، 4050 بسته جیره خشک، 6000 قرص نان در بین مسافران و در راه ماندگان توزیع شد.

گروسی خاطرنشان کرد: بیشترین اسکان در محدوده شهرستان تاکستان با 1850 نفر صورت گرفت اما بیشترین امدادرسانی در محدوده محورهای مواصلاتی شهرستان قزوین با 3820 نفر انجام شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت بارش برف در شیراز از اخبار فارس