ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مبلغ قرارداد واقعی مهدی رحمتی با استقلال


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.27 - 10:58

مبلغ قرارداد واقعی مهدی رحمتی با استقلال

جام نیـوز/ اگر می خواهید همه چیز را در مورد کاپیتان محبوب استقلال بدانید با این گزارش همراه ما باشید.
در لیست پرویز مظلومی نام دو دروازه‌بان قرار داشت. یکی مهدی رحمتی و دیگری علیرضا بیرانوند. مدیران میانی بلافاصله مذاکره با دروازه‌بان ملی‌پوش نفت تهران را آغاز می‌کنند و روی مبلغ 700 میلیون تومان با او به توافق می‌رسند. قرار می‌شود 500 میلیون تومان هم برای گرفتن رضایتنامه او بدهند. حتی در آن مقطع بیرانوند اطراف باشگاه استقلال هم دیده شد.
در حالی که آبی‌پوش شدن بیرانوند تمام شده بود، مدیران بالادستی باشگاه و از داخل وزارت ورزش به بازگشت، رحمتی تاکید داشتند. حتی در آن مقطع شایعه شد که مدیران باشگاه برای انتخاب سرمربی با شماره یک مشورت کردند و او مظلومی را توصیه کرده بود.
اما مشکل کار اینجا بود که رحمتی از دو فصل قبل حدود یک میلیارد تومان از باشگاه طلبکار بود. از طرف دیگر قرارداد سنگین میلیاردی مهدی با پیکانی‌ها در فصل قبل هم مزید بر علت بود تا بسیاری بازگشت او به استقلال را کاری نشدنی بدانند.
به این‌ها طلب مالیاتی رحمتی از باشگاه که حدود 800 میلیون تومان می‌شود را هم باید اضافه کرد. با این حال عزم شماره یک بازگشت به استقلال بود و خیلی سریع و راحت با مدیران باشگاه به توافق رسید و کار تمام شد.
* با 1.2 میلیارد بست
یک منبع آگاه در باشگاه استقلال تاکید کرد مبلغ قرارداد رحمتی همان 1.2 میلیارد تومان است و هیچ بند یا امتیازی که این مبلغ را افزایش دهد در قرارداد این بازیکن وجود ندارد. یعنی تمام دریافتی او از باشگاه استقلال برای لیگ پانزدهم همان یک میلیارد و دویست میلیون تومان به علاوه پاداش‌هایی که به تمام بازیکنان پرداخت می‌شود.
* 80 میلیون پول رضایتنامه چشمی را داد
این منبع آگاه اعلام کرد رحمتی 30 درصد از مبلغ قراردادش که باید در ابتدای فصل دریافت می‌کرد را هم آخر از همه بازیکنان گرفت. بد نیست بدانید در فصل نقل و انتقالات او برای خرید بازیکن به استقلال کمک مالی کرد.
در شرایطی که باشگاه به‌دلیل مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر پولی نداشت و حسابش مسدود. رحمتی 80 میلیون قرض داد تا برای گرفتن رضایتنامه روزبه چشمی به باشگاه صبای قم پرداخت کنند.
* تغییر رویه
این منبع آگاه تاکید می‌کند اما مهدی رحمتی با وجود علاقه و رابطه خوبی که با مدیران باشگاه داشت هیچ‌وقت در نقل و انتقالات و اختیارات کادرفنی کوچک‌ترین دخالتی نکرد، فرهاد چیذری و حمید بابازاده که از دوستان نزدیک رحمتی هستند، جایی در کادرفنی ندارند.
از طرف دیگر وحید طالب‌لو که مهدی از قبل با او مشکل داشت هم در لیست بازیکنان ماند. شماره یک که به تازگی در یک نظرسنجی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن این فصل استقلال انتخاب شد، امسال به طوری تغییر رویه داده است. این موضوع را نزدیکان رحمتی به خوبی می‌دانند. او دیگر علاقه‌ای به حاشیه و در چشم بودن ندارد و حتی در جمع‌های خودمانی هم اغلب ساکت و گوشه‌گیر است.
* دانشجوی مدیریت
بد نیست بدانید مهدی تحصیلات دانشگاهی‌اش را آغاز کرده و در رشته مدیریت تحصیل می‌کند. بخشی از برنامه روزانه او حاضر شدن در کلاس درس و مطالعه است.
* کاپیتان حق مصاحبه بدون هماهنگی دارد
میان بازیکنان استقلال فقط یک نفر مجوز مصاحبه کردن بدون هماهنگی با باشگاه را دارد. اما جالب اینکه تنها بازیکنی که تاکنون مصاحبه‌ای نداشته همین رحمتی است!
* دو نوبت تمرین روزانه
کاپیتان استقلال روزی دو نوبت تمرین می‌کند. یک نوبت از ساعت 8 تا 9.30 صبح زیرنظر فرهاد چیذری و دیگری هم حضور در تمرینات گروهی است و بین دو تمرین صبح و عصر هم به کارهای درس، دانشگاه و مطالعه‌اش می‌رسد.
* حرفش را از اینستا می‌زند
امسال رحمتی فقط از طریق صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام با هواداران صحبت کرده و با روزنامه و رسانه‌ای گفتگو نداشته است. اما گویا در آینده‌ای نزدیک قصد دارد مصاحبه تند و تیزی انجام دهد و شفاف و صریح از یکسری مسایل پشت‌پرده بگوید.
مهدی در یک محفل خصوصی درمورد اینکه چرا مصاحبه نمی‌کند به دوستانش گفته بود: «حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما فعلا ترجیح می‌دهم سکوت کنم و روی موفقیت استقلال و شاد کردن دل هواداران تمرکز کنم. حرف نزده را همیشه می‌شود گفت و دیر نمی‌شود.»
* کلین‌شیت برایش پاداش ندارد
همان‌طور که اشاره شد امسال در قرارداد رحمتی بندی وجود ندارد و قرار نیست به ازای کلین‌شیت یا مواردی از این دست پول بیشتری بگیرد. حتی پرداخت مالیات قرارداد 1.2 میلیاردی هم با خود این بازیکن است.
* رفاقت با فرهاد
نکته دیگر درباره رحمتی به رابطه نزدیک او با فرهاد مجیدی برمی‌گردد. کاپیتان استقلال به شماره 7 حسابی نزدیک بوده و رفاقت و دوستی صمیمی میان آنها شکل گرفته است. شاید این دوستی در معادلات آینده استقلال تاثیرگذار باشد و این دو نفر را در سال‌های آینده کنار و یار هم ببینیم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
حضور سید مهدی رحمتی در باشگاه استقلال برای عقد قرارداد