ضرورت صرفه جویی 10درصدی برای پرهیز از خاموشی تابستان


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران مشترکان را دعوت کرد تا برای گذر از تابستان گرم امسال بدون خاموشی ، نسبت به صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق اقدام کنند .

شهرخبر: سیدزمان حسینی در نشست مشترک هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان و شهر تهران با محوریت مدیریت مصرف، شمار مشترکان این شرکت را در سه استان تهران، قم و البرز بالغ بر هفت میلیون و 897 هزار مشترک ذکرکرد و افزود: مجموع مشترکان جمعیت حدود 16 میلیون نفری را در سه استان یادشده در بر می گیرد.

وی افزود: تعداد مشترکان و جمعیت درمقایسه با مجموع مشترکین برق و نفوس کشور قابل توجه است و بنابراین تامین برق مورد نیاز شمار مشترکان ،تحت پوشش این شرکت موجب شده تا برق منطقه ای تهران ، بزرگترین شرکت صنعت برق در سطح کشور محسوب شود.

حسینی تامین برق کشور را نیازمند سالانه 300 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: نیمی از این اعتبار برای تولید جاری و نیمی نیز برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای هزینه می شود و این در حالی است که درآمد صنعت برق از فروش این حامل انرژی در سال 120 هزار میلیارد ریال است و حدود 30 هزار میلیارد ریال از این درآمد نیز در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار می گیرد.

این مقام مسئول گفت : تولید هر کیلووات ساعت برق حدود 850 ریال هزینه دارد، در حالی که به طور متوسط حدود 500 ریال از مشترک دریافت و بخشی از آن در اختیارسازمان هدفمندی یارانه ها قرار می گیرد، بنابراین هرچه در مصرف برق صرفه جویی شود، به کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف منابع ملی کمک خواهدشد.

وی ،صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق را اقدامی در دسترس و ساده برای هر یک از مشترکان دانست و تصریح کرد: خاموش کردن هر رشته لامپ اضافی از راهکارهای آسان برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران افزود: روابط عمومی سازمانها و دستگاههای مختلف نیز می توانند با عرضه راهکارها و ارایه الگوهای مناسب، به مدیریت مصرف به ویژه در دو بخش آب و برق کمک کنند.222


ویدیو مرتبط :
صرفه جویی