وقتی عروسک‌ها میزبان «نوروز» می‌شوند


همایش ملی «نوروز، میراث صلح» روزهای 17 و 18 اسفندماه توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در این همایش که با 10 نشست علمی در تالارهای همایش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملک، موزه پست و پژوهشکده تخصصی آرامستان دنبال می‌شود، 42 مقاله علمی با موضوع «نوروز و صلح» ارائه می‌شود.

در مراسم اختتامیه این همایش نیز که در تاریخ 18 اسفندماه از ساعت 9 و 30 تا 14 در تالار همایش‌های موزه ملی (دوران اسلامی) برگزار می‌شود، بسته علمی و فرهنگی همایش شامل کتاب‌های مربوط به نوروز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه عکس نوروز برپا می‌شود و از سه جلد کتاب مجموعه مقالات «مردم شناسی نوروز»، «نوروز آئین صلح و زندگی» و چکیده مقالات همایش «نوروز، میراث صلح» رونمایی می‌شود.

حضور علاقه‌مندان در این همایش که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، پژوهشگاه منطقه‌ای دانشگاه شهید بهشتی، اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری تهران‌، مرکز مطالعات فرهنگ عامه صدا و سیما، سازمان بهشت زهرا‌ (س) و پژوهشکده تخصصی آرامستان برگزار می‌شود، آزاد است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مراسم گشایش این همایش ساعت 14 روز یکشنبه - هفدهم اسفند - در تالار همایش‌های موزه ملک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین مراسم گشایش پنل‌های تخصصی - بین‌المللی عروسک‌های بومی و نوروزی، پنجشنبه 13 اسفند در سالن همایش‌های موزه ملی برگزار می‌شود. این مراسم کار مشترکی است که از سوی میراث ناملموس، موزه ملی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری ایکوم ایران، یونسکو، پژوهشکده مردم‌شناسی برگزار می‌شود.

پنل‌های تخصصی به همراه نمایشگاه عروسک‌های بومی - نوروزی به مدت سه روز از 13 اسفندماه تا 15 اسفند در گالرهای موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آیند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اجرای قطعه نوروز ساخته اردشیر کامکار،به مناسبت نوروز 94