آغاز غنی‌سازی جنگل‌های سیروان با کشت گونه‌های مقاوم


رئیس منابع طبیعی سیروان گفت: طرح غنی‌سازی تأثیر بسیار بسزایی در صیانت و احیای عرصه‌های جنگلی دارد و به بقاء بیشتر کمک می‌کند.

«حسین کاظمی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در طرح احیا، غنی‌سازی و بازسازی، جنگل‌ها و مراتعی که از عوامل چون آتش‌سوزی، خشک‌سالی، آفت، ریزگردها و سایر عوامل آسیب‌دیده با اجرای عملیاتی چون نهال و بذرکاری، سرشاخه‌زنی، هرس، بریدن قسمت‌های خشک و بیمار احیا و بازسازی می‌شود.

وی افزود: باهدف صیانت و احیای عرصه‌های جنگلی طرح غنی‌سازی در سطح 50 هکتار از جنگل‌های چرمین سیروان اجرا شد و این طرح در قالب طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس و باهدف غنی‌سازی بافت جنگلی این شهرستان، توسعه مناطق جنگلی و کاهش عوامل تخریب‌کننده جنگل‌ها اجرا شد.

رئیس منابع طبیعی سیروان گفت: در راستای اجرای این طرح در نخستین مرحله پروژه غنی‌سازی جنگل در این منطقه با بذر گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه مانند بلوط، بنه، بادام وحشی انجام شده است.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص اعتبارات جدید از محل اعتبارات ملی سایر پروژه‌های جدید جنگل‌کاری طرح صیانت امسال در جنگل‌های این شهرستان به اجرا درمی‌آید.

رئیس منابع طبیعی سیروان تصریح کرد: در طرح احیا، غنی‌سازی و بازسازی، جنگل‌ها و مراتعی که از عوامل چون آتش‌سوزی، خشک‌سالی، آفت، ریزگردها و سایر عوامل آسیب‌دیده با اجرای عملیاتی چون نهال و بذرکاری، سرشاخه زنی، هرس، بریدن قسمت‌های خشک و بیمار احیا و بازسازی می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تحولات پرونده هسته ای ایران از آغاز غنی سازی تاکنون.