سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مبارزه با اضافه وزن هدف جدی سازمان بهداشت جهانی


مبارزه با اضافه وزن هدف جدی سازمان بهداشت جهانی

باشگاه خبرنگاران/ مبارزه با اضافه وزن یکی از اهداف جدی سازمان بهداشت جهانی است.

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: چاقی به علت عوارض گسترده و وسیع می‌تواند کلیه دستگاه‌های بدن ما را درگیر کند.سکته قلبی و مغزی، فشارخون بالا و دیابت از عوارض چاقی به حساب می‌آید و مبارزه با اضافه وزن یکی از اهداف جدی سازمان بهداشت جهانی است.

فرح بخش افزود: بخش تغذیه و کاهش وزن برای عموم جامعه جالب و جذاب است.افراد سودجو راه‌های میان بر را برای لاغری بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که با زمان کوتاه‌تر می‌توانند میزان بیشتری از وزن خود را کم کنند.

وی افزود: متأسفانه عده بسیار زیادی از افراد سودجو و غیر متخصص وارد این حوزه شده‌اند و راه‌های میان‌بر را برای لاغری افراد توصیه می‌کنند که با زمان کوتاهتر میزان بیشتری از وزن خود را از دست می‌دهند.

فرح‌بخش تصریح کرد: افراد فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی و به سرعت وزن خود را کم کنند که معمولاً با استفاده از این روش‌ها دچار عوارض جدی و متعدد می‌شوند.رژیم‌های غلط غذایی در فضای مجازی و اینترنت گسترش پیدا کرده است.افراد زودباور فکر می‌کنند به راحتی و بدون مراجعه به پزشک تغذیه می‌توانند از این رژیم‌ها استفاده نمایند و وزن خود را کاهش دهند.

وی اظهار کرد:این کاهش وزن‌های غیر اصولی و سریع می‌تواند عوارض جدی از قبیل چرب شدن کبد، ریزش مو، خشک شدن پوست، سنگ‌های کیسه صفرا و آسیب‌های کلیوی را در پی داشته باشد.برای لاغر شدن باید حتماً تحت نظر پزشک تغذیه باشیم و الگوهای صحیح غذا خوردن را رعایت کنیم.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: هدف از لاغری از دست دادن چربی‌های اضافه در بدن است، نه از دست دادن آب میان بافتی و عضلات، متأسفانه به وفور در رژیم‌های غلط غذایی شاهد این امر هستیم.افراد باید مراقب‌ باشند که برای لاغر شدن تنها توجه به تراز و کم کردن کیلوهای اضافی وزن می‌تواند عواقب خطرناک و مرگباری را برایشان در پی داشته باشد.تنها کاهش وزن و لاغر شدن مورد توجه نیست بلکه هدف درست لاغر شدن و پایداری وزن کاهش یافته در مدت طولانی می‌باشد.

فرح بخش ادامه داد: روزانه قرص‌های متعددی وارد بازار دارویی می‌شوند، این داروها مجوز لازم وزارت بهداشت را ندارند که بازار قاچاق پر رونقی را برای بعضی افراد سودجو و غیر متخصص فراهم می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قصد استفاده از قرص‌های مخصوص لاغری را داریم باید توجه کنیم که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان داشته باشند و ثانیاً توسط متخصصین این امر توصیه گردد.


ویدیو مرتبط :
سازمان بهداشت جهانی : گوشت قرمز سرطانزاست