خروج بیش از ۴۰۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرزهای سه‌گانه کشور/ امروز آخرین مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون 337 هزار و 708 جلد گذرنامه صادر شده است، گفت: تنها در روز گذشته، 27 هزار و 502 جلد گذرنامه صادر و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: تعداد 101 هزار و 870 نفر از زائران دیروز از مرزهای سه‌گانه کشور به عراق عزیمت کردند که تعداد 40 هزار و 227 نفر از این افراد از مرز مهران، 32 هزار و 395 نفر از مرز شلمچه و 25 هزار و 248 نفر از مرز چزابه رهسپار عتبات عالیات، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 27 درصدی برخوردار است.

دین‌پرست تعداد روادید صادر شده در دفاتر 15 گانه صدور روادید عراق در کشور را تا شب گذشته بیش از 920 هزار فقره اعلام کرد و افزود: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت کشور تا ساعت 16 امروز سه شنبه سوم آذر خواهد بود و این سامانه پس از ساعت اعلامی بسته خواهد شد و آخرین مهلت تکمیل و تحویل مدارک نیز تا ساعت 14:00 روز پنجشنبه پنجم آذر تعیین شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در 48 ساعت گذشته تعداد موکب‌های مسیر مهران به پایانه مرزی از 17 موکب به 37 موکب افزایش یافته است .

دین‌پرست با اشاره به بروز مشکل تراکم متقاضیان استانی و مراجعات پراکنده تعدادی از متقاضیان سایر استان‌های کشور در مراکز صدور روادید در استان خوزستان گفت : برای حل این مشکل امروز هیأتی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور به استان خوزستان اعزام شده‌اند و خبرهای دریافتی حاکی از عادی شدن روند صدور روادید در این استان است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی خاطرنشان کرد: زائرینی که روادید آنها در قالب مانیفست (لیست گروهی) صادر شده است حتماً تصویری از لیست گروهی ممهور به مهر برابر با اصل از مرجع صدور روادید را همراه خود داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه فرد یا افراد دارای روادید گروهی موفق به عبور از مرز به همراه گروه خود نشوند خروج آنها از مرز با مشکل مواجه خواهد شد که بر اساس مصوبه ستاد برای جلوگیری از این مشکل لازم است، در اولویت نخست همه افراد گروه بطور همزمان اقدام به خروج از کشور نمایند و در غیر اینصورت حتماً تک تک اعضای گروه تصویری از مانیفست (لیست گروهی) ممهور به مهر برابر با اصل مرجع صدور روادید را همراه خود داشته باشند تا چنانچه در مسیر رفت و برگشت از گروه خود جا ماندند دچار مشکل نشوند.

وی با اعلام اینکه برای تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین تعداد 180 تیم جدید راهور ناجا درجاده های منتهی به مرزهای خروجی استقرار خواهند یافت؛ افزود: برای ایجاد نظم و سرعت قابل قبول در تردد زائران، تعداد 186 گیت در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ایجاد و فعال شده که نسبت به تعداد گیت های سال قبل، رشد چند برابری داشته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تقویت یگان‌های انتظامی استان‌های مرزی با هدف تأمین امنیت زائرین عتبات عالیات در داخل کشور و ایجاد پست‌های چند لایه کنترل مدارک قانونی زائرین (بویژه گذرنامه و روادید)، در مسیر منتهی به پایانه های مرزی، با هدف جلوگیری از تجمع و حضور افراد فاقد مدارک قانونی خروج از مرز، از مهمترین گزارشات و اقدامات مطرح شده در جلسه امروز کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QNLDSI


ویدیو مرتبط :
اجرای نیت واقف (اعزام زائر به عتبات عالیات)