سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تحریک کُردها برای «خودمختاری» در سوریه توسط مقام آمریکایی


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلافی که سپتامبر سال گذشته به بهانه مقابله با داعش شکل گرفت، روز یکشنبه وارد شهر کردنشین «عین العرب» (کوبانی) سوریه شد.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که نماینده آمریکا در جریان دیدار با مسئولان و فرماندهان کانتون‌های «الجزیره» و «کوبانی» از تجربه خودمختاری در سوریه استقبال کرد.

نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف خطاب به این مسئولان و فرماندهان گفت: «وضعیتی که شمار در خودمختاری دارید حقتان است؛ زیرا با گروه افراطی داعش مبارزه کردید و آن را از این مناطق بیرون راندید».

مک گورک با بیان این مطلب افزود: «سوریه در آینده دموکرات خواهد بود و به حقوق ملت کُرد احترام خواهد گذاشت و این مسئله نیز قانون اساسی جدیدی را در برخواهد داشت».

وی در پاسخ به اعتراضات کُردها برای اخراج حزب اتحاد دموکراتیک از مذاکرات ژنو نیز گفت: «این نشست‌های اولیه، صوری است و برای آتش‌بس میان نظام سوریه و معارضان برگزار می‌شود. حزب اتحاد دموکراتیک در نشست‌های جدی آتی نیز به عنوان طرف اصلی این مذاکرات حضور خواهد داشت».

این در حالی است که آمریکا در شمال سوریه از نیروهای کُرد پشتیبانی هوایی می‌کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VMW3JD


ویدیو مرتبط :
سوریه:همراهی ژنرال آمریکایی با عناصر مسلح در سوریه...