سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نانو آنتن‌های چند منظوره که در ساخت حسگر کاربرد دارند


نانو آنتن‌های چند منظوره که در ساخت حسگر کاربرد دارندباشگاه خبرنگاران/ محققان با استفاده از شبیه‌سازی نشان دادند که می‌توان از چیدمان نانومکعب‌ها برای ساخت نانوآنتن استفاده کرد، این نوع نانوآنتن‌ها برای تولید آزمایشگاه روی تراشه مناسب است. نانوآنتن‌های مکعبی قادرند به شکل مؤثرتری نسبت به نانوآنتن‌های کروی، نور را تحت تأثیر قرار دهند.
در این نانو‌آنتن‌های مکعبی به جای ترکیبات رسانا و نیمه‌هادی از ترکیبات عایق استفاده شده تا هم تولید ساده‌تر شود و هم پرش در آنها کاهش یابد. همچنین اتلاف انرژی نیز کمتر رخ می‌دهد.
محققان دانشگاه موناش با استفاده از شبیه‌سازی یک زنجیره از نانومکعب‌های دی‌الکتریک 200 نانومتری را در مسیر نور مرئی و مادون قرمز قرار دادند. فضای بین این نانومکعب‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که بتواند برای حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با افزایش فاصله میان مکعب‌ها جهت‌دهی نور افزایش می‌یابد.

نانو‌آنتن‌ها می‌توانند نقش مؤثری در سیستم‌های نانوالکترومکانیکی ایفا کنند. از این سیستم می‌توان در ساخت زیست حسگر روی تراشه استفاده کرد. آزمایشگاه روی تراشه می‌تواند ایمنی غذا را اندازه‌گیری کند و حتی در تشخیص سلول‌های سرطانی کاربرد داشته باشد.
این نانوآنتن‌ها برای ساخت زیست حسگرهای نوری مناسب هستند و از آنها می‌توان برای ساخت آزمایشگاه روی تراشه سیار استفاده کرد.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
طراحی نانو حسگر قند خون در ایران