سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ماساژ صورت را از دست ندهید


دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه با اشاره به شادابی پوست در فصول سرما اظهار داشت: برای داشتن پوستی شاداب و نرم، آن هم در فصول سرد سال باید هر روز به صورت منظم از مصرف ویتامین‌ها غافل نشویم.

وی بیان کرد: هرچقدر پوست‌ها مرطوب باشد کمتر در معرض آسیب در فصل‌های سرد قرار می‌گیرد و برای محقق شدن این امر باید زیاد آب نوشید و از املاح معدنی مانند آهن و فسفر به صورت منظم استفاده کنیم.

این متخصص با بیان اینکه کم‌خونی و بیماری‌های کبدی پوست را تیره‌ می‌کند، افزود: ماساژ دادن صورت به خصوص در اول صبح سبب از بین رفتن سلول‌های مرده روی پوست شده و منافذ پوست باز می‌شود و همین امر سبب تبادل هوای کافی با سلول‌های پوست خواهد شد.

فرح‌بخش ابراز داشت: برای داشتن پوستی مرطوب و مناسب باید در فصول سرد از کرم‌های مناسب استفاده و روزانه به طور مرتب 3-2 فنجان چای و قهوه نوشیده تا آب بدن تأمین شود.

وی ادامه داد: برای داشتن پوستی زیبا و شاداب باید میوه‌ و سبزی‌جات را زیاد مصرف کنیم، زیرا این مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی املاح و ویتامین‌های مختلف است که همگی برای شادابی پوست مفید و سودمند هستند.

فرح‌بخش اضافه کرد: استرس زیاد سبب به وجود آمدن چین و چروک شده و طراوت و با نشاطی پوست را از بین می‌برد، لذا برای پوستی جوان باید آرامش روحی و روانی خود را حفظ‌ کرد و در همه حال خونسرد باشیم.

وی در پایان گفت: استفاده از روغن‌هایی مثل کره بادام زمینی، روغن زیتون و همچنین خوردن مغزهای آجیل و دانه‌های گیاهی برای پوست بسیار سودمند و مفید است.

جام جم سرا،


ویدیو مرتبط :
‫ماساژ پا ، ماساژ پاها ، ماساژ صورت ، ماساژ ، آموزش ماساژ‬‎