سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشتغال پایدار سیستان و بلوچستان در گرو رونق صنایع دستی -عصمت جهانی*


صنایع دستی در سیستان و بلوچستان از گذشته های دور جایگاه ممتازی در بین مردم منطقه داشته به طوری كه آثار كشف شده از هنرهای دستی در شهر سوخته و دیگر مكان تاریخی گواه این مطلب است.
به گفته كارشناسان، امروز صنایع دستی در سیستان و بلوچستان از لحاظ تامین درآمد بعد از كشاورزی و دامداری از موقعیت خوبی برخوردار است به طوری كه بخش قابل توجهی از زنان روستایی استان در كنار سایر فعالیت های خود به ساخت صنایع دستی اشتغال دارند.
قالی بافی، گلیم بافی، چادر بافی، حصیر بافی، سوزن دوزی، صنایع دستی دریایی و لنج سازی تنها بخشی از هنرهای مردم این دیار است.
به گفته مسئولان، سیستان وبلوچستان در جمع شش استان برتر كشور در حوزه صنایع دستی قرار دارد و 41 اثر ازهنرمندان و صنعتگران این استان در سطح ملی نشان مرغوبیت دریافت كرده اند.
با راه اندازی بازارچه های موقتی و دائمی عرضه مستقیم صنایع دستی در كانون های تجمع مسافران در شهرستان های مختلف استان بیش از گذشته می توان زمینه درآمدزایی و در نتیجه رونق آن را فراهم كرد.
همچنین با برپایی كارگاههای آموزشی و ترویج صنایع دستی در مناطق روستایی و عشایری استان می توان ضمن توسعه و احیا هنرهای پردرآمد كمك قابل توجهی به اشتغال منطقه كرد.
همچنین شركت دادن هنرمندان سیستان و بلوچستان در نمایشگاههای داخلی و حتی خارجی و ارائه تسهیلات بدون بهره نیز می تواند در رونق صنایع دستی استان موثر باشد.
*خبرنگار ایرنا در زاهدان

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صنایع دستی بلوچستان