سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پس از اتمام مراسم اربعین نقاط قوت و ضعف برای خدمات دهی بهتر در آینده بررسی می‌شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در جلسه ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در شهر کربلا، با اشاره به اهمیت واقعه عاشورا اظهار کرد: قصه عاشورا واقعه بزرگی در تاریخ بشریت است که در همه برهه های تاریخی، اسلام را از مسیر انحراف نجات داده است.

وی ادامه داد: این واقعه آنقدر بزرگ است که وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند خود را به نام جدشان و منتقم ایشان معرفی می‌کنند. از این موضوع این را می‌فهمیم که آن روز مردم دنیا شناخت نسبت به امام حسین(ع) پیدا کرده‌اند چرا که امروز هم می‌بینیم که بحث انسانیت و آزادگی در عاشورا زبانزد خاص و عام و همه کسانی است که آشنایی با اسلام هم ندارند.

شهردار تهران تصریح کرد: انشاءالله همه متوجه این باشیم که چه توفیق بزرگی نصیبمان شده است و باید خدمت به زوار امام حسین(ع) را در افقی طولانی مدت و در آینده ببینیم و بدانیم که در سطحی جهانی گام برمی داریم و همه چشمان دشمنان اهل بیت به اینجا دوخته شده است.

قالیباف افزود: دستگاه امام حسین(ع) عزت، کرامت، عدالت، آزادگی و انسانیت به همراه دارد. انشالله قدرشناسی کنیم و شکر این نعمت بزرگ را به جا آوریم. شکر نعمت هم این است که خالصانه و صادقانه به زوار خدمت کنیم.

وی در ادامه به خدمات دهی شهرداری تهران به زوار سیدالشهدا(ع) پرداخت و گفت: شهرداری تهران سال گذشته در شرایطی وارد خدمت رسانی به زوار شد که تنها 25 روز فرصت برای اجرای کار در اختیار داشت و از این رو برخی هماهنگی ها به صورت کامل صورت نگرفت.

وی با اشاره به افزایش تعاملات و هماهنگی ها در مراسم امسال افزود: امسال از دو ماه قبل جلسات منظم و برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم انجام شد؛ به طوری که کیفیت خدمات نیز بر این اساس افزایش داشت.

قالیباف با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی مشکلات تأکید کرد: به سرعت پس از بازگشت به تهران باید جلسه کمیته‌ها تشکیل و نقاط قوت و ضعف برای سال آینده شناسایی و مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

ارائه روزانه 8400 نفر روز خدمت در کربلا

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری و رییس ستاد برگزاری مراسم شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: روزانه 8400 نفر روز خدمت در کربلا ارائه می‌شد که تلاش شد، این میزان در روز قبل و پس از اربعین و خود روز اربعین بیشتر شود.

وی با اشاره به روند بازگشت کارگران از روز شنبه اضافه کرد: البته با آغاز روند بازگشت کارگران که سه روز به طول می‌انجامد، هماهنگ شد تا آخرین روز ارائه خدمات و نظافت شهر کربلا توسط نیروهای ایرانی ادامه داشته باشد.

اسکان 1600 کارگر در کربلا

در ادامه این جلسه، روح الله بیداد، مسئول کمپ مرکزی شهرداری تهران در کربلا نیز از اسکان 1600 نفر در کمپ اصلی شهرداری در پارک منتزه الحسین کربلا خبر داد و گفت: برای کارگران برنامه های فرهنگی ویژه ای در این کمپ تدارک دیده شده تا کارگران علاوه بر ارائه خدمت به زوار از فرصت معنوی این حضور نیز برای خودسازی بهتر بهره مند شوند.وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات بهتر، تامین غذا و امکانات لازم برای کارگران به طور متمرکز انجام شد، به طوریکه در هر وعده غذایی 2000 غذا و میان وعده آماده شده و در اختیار نیروها قرار می گیرد.

گره گشایی از کار مردم وظیفه ماست

شهردار تهران در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه شهرداری تهران خدمت به مردم است و هرکجا گره ای از کار مردم باز شود، آنرا خدمت به مردم می دانیم.در شرایطی که بسیاری از مردم با مشقت بسیار و از راه دور خود را به کربلا می رسانند و یک سلام و زیارتی می کنند و برمی گردند، ضرورت خدمت به مردم بیش از پیش حس می شود.

قالیباف تصریح کرد: در این شرایط خدمت رسانی توسط ارگان های مختلف از جمله شهرداری تهران می تواند بستر مناسب تری برای زیارت مردم فراهم کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جدید ترین نقد و بررسی Galaxy Note 5 ، نقاط ضعف و قوت