ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شرط بخشش کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس مشخص شد


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 11:25

شرط بخشش کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس مشخص شد

فارس/ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در مورد درخواست بخشش کارت قرمز ایمان صادقی از سوی باشگاه پرسپولیس با توجه به مجموع دلایل و مدارک، اگر به این نتیجه برسیم که نظر داور اشتباه بوده، آن را اصلاح می کنیم.
اسماعیل حسن زاده درباره درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر بخشش اخراج دروازه‌بان تیم خود به دلیل اشتباه داوری،گفت: با توجه به آیین نامه انضباطی فیفا که اعلام کرده اگر داور مسابقه در تصمیم انضباطی (کارت زرد و قرمز) اشتباه آشکار انجام دهد، موضوع می‌تواند در کمیته انضباطی مطرح شود و این کمیته اختیار و اجازه تصمیم گیری در حذف و یا تبدیل کارت را دارد و در این خصوص هم چند نمونه قدیمی هم داشته‌ایم که سلیقه کمیته انضباطی درباره این موضوعات بر این است که ابتدا ادعای باشگاه معترض را به دپارتمان داوری ارجاع می‌دهیم و نظر کارشناسی آنها را می‌پرسیم. با توجه به مجموع دلایل و مدارک، اگر به این نتیجه برسیم که نظر داور اشتباه بوده، آنرا اصلاح می کنیم. تاکنون در هر موردی که تصمیم به تغییر نظر داوری گرفته ایم طبق نظر کتبی و صریح دپارتمان داوری بوده است. در نهایت منتظر اعلام رسمی کمیته داوران در خصوص درخواست این باشگاه هستیم تا تصمیم گیری نهایی را انجام دهیم.
وی در ادامه درباره بحث اجرای محرومیت‌های مالی در لیگ‌های برتر، دسته اول، دوم و سوم گفت: خوشبختانه دبیر کل و رئیس سازمان لیگ فوتبال به جدیت بحث اجرای باقیمانده مطالبات را از باشگاه‌های بدهکار پیگیری می‌کنند. فدراسیون فوتبال برای اولین بار در اجرای احکام مالی با هماهنگی مقامات فدراسیون و همت سازمان لیگ، گام موثری برداشته است.
رئیس کمیته انضباطی افزود: تنها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دلیل دولتی بودن، شرایط پرداخت بدهی هایشان مشخص نیست و قرار است تا نشستی را با دبیر کل، رئیس سازمان لیگ و همچنین نماینده وزارت ورزش و جوانان برگزار کنیم تا در این مورد تصمیمات نهایی و اجرایی گرفته شود. در لیگ‌های پایین تر هم تقریبا 50 درصد مطالبات با تصمیماتی که در اول فصل گرفته شده بود، پرداخت شده و مابقی توسط تیم‌ها در لیگ های دو و سه با توجه به جدول زمانبندی، پرداخت خواهد شد. بدون شک اگر باشگاهی اقدام مناسب در راستای بدهی‌های خود انجام ندهد با محرومیت‌ها و یا تعلیق فعالیت در فوتبال مواجه خواهد شد.
وی در مورد شهرآورد و رفتار مناسبی که از سوی تماشاگران دو تیم صورت گرفت، گفت: در شهرآورد هشتاد و یکم یکی از کم حاشیه ترین یا می توان گفت بی حاشیه ترین دربی ها را شاهد بودیم و سازمان لیگ فوتبال ایران نیز برنامه های فرهنگی مناسبی برای شهرآورد اجرا کرد. تماشاگران ضمن ارج نهادن به مراسم مذهبی و همدردی با کاپیتان فقید این تیم، عملکرد بسیار مناسبی را از خود به جای گذاشتند. بر همین اساس برای اولین بار از کانون هواداران دو باشگاه تقدیر خواهیم کرد. در واقع از محل درآمد مالی فدراسیون فوتبال از جریمه‌های انضباطی، 10 میلیون تومان از سوی سازمان لیگ به کانون هواداران هر باشگاه پرداخت می شود.
رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: اگر در مسابقات آتی طبق گزارش‌ها، توهین یا فحاشی در ورزشگاه ها صورت نگرفته باشد،کانون های هواداران میهمان و میزبان به تناسب مورد تقدیر قرار گرفته و پاداش نقدی دریافت می‌کنند. ضمن اینکه نحوه پرداخت باشگاه ها به کانون هواداران بر اساس سیاست های باشگاه های مربوطه است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
حرکت مصنوعی دروازه بان برای عدم دریافت کارت قرمز