سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرتضی ناجی‌زواره «آیین دادرسی کیفری» را در دو مجلد مستقل بررسی کرد


مرتضی ناجی‌زواره «آیین دادرسی کیفری» را در دو مجلد مستقل بررسی کردخبرگزاری کتاب ایران/ «آشنایی با آیین دادرسی کیفری» عنوان کتابی دو جلدی است که مرتضی ناجی‌زواره، به عنوان نویسنده کتاب، آن را منطبق با آخرین اصلاحات تقنینی مورخ 24 خرداد 1394 نوشته است.

نویسنده، بخش نخست جلد اول را به «تعقیب در دادرسی کیفری» اختصاص داده و در بخش دوم قوانین مربوط به «تحقیقات مقدماتی» را از نظر گذرانده و در بخش سوم نیز «رسیدگی به دعاوی خصوصی در دادگاه کیفری» و قوانین مربوط به این موضوع را در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان مباحث حقوقی قرار داده است.

جلد دوم کتاب حاضر از دو بخش تشکیل شده است. مولف در بخش نخست، آخرین تغییرات قوانین مربوط به بحث «رسیدگی به دعوای عمومی ناشی از جرم در دادگاه‌های بدوی کیفری» را بررسی و در این مجلد گنجانده است. خوانندگان در ادامه مطالعه این کتاب و در بخش دوم آن با نحوه «صدور رای و اعتراض نسبت به آن» آشنا می‌شوند.

در بخشی از پیشگفتار نویسنده می‌خوانیم: «کتاب حاضر کاملا براساس قانون جدید‌التصویب و الحاقات و اصلاحات بعدی آن نگارش یافته، قانونی که علی‌رغم این‌که بیش از یک‌سال از تاریخ تصویب آن می‌گذرد بنا به دلایل مختلف، از جمله کمبود بودجه و نیروی انسانی، اجرای آن به تاخیر افتاد و وعده اجرای آن از تاریخ یکم تیرماه سال 1394 داده شد. لذا طبیعی است که تمام نقاط قوت و ضعف قانون مزبور که هم جدید و هم متفاوت با قانون یا قوانین گذاشته است، خالی از اشکال نخواهد بود.»

نویسنده در این کتاب به این موضوع اذعان دارد، که نقطه نظرات شخصی و تحلیل‌های خود را نیز با استناد به ماده یا مواد قانونی، که حاصل سال‌ها تدریس و وکالت خود است در این کتاب جمع‌آوری کرده و آنها را در معرض نقد خوانندگان قرار داده است.

جلد نخست «آشنایی با آیین دادرسی کیفری» در 204 صفحه به بهای 12 هزار تومان و جلد دوم آن در 493 صفحه به بهای 28 هزار تومان از سوی انتشارات خرسند منتشر شده است. شمارگان هر دو جلد کتاب یک‌هزار نسخه است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی قانون آیین دادرسی کیفری