سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وقتی یک دختر 4 ساله با کمک کنترل از راه دور یک کامیون را می راند [تماشا کنید]


وقتی یک دختر 4 ساله با کمک کنترل از راه دور یک کامیون را می راند [تماشا کنید]

همه بچه ها عاشق اسباب بازی هایی هستند که با کنترل از راه دور هدایت می شوند. مخصوصا ماشین های بزرگ همانند جرچقیل یا کامیون های کمپرسی را دوست دارند چون به غیر از حرکت می توانند مثلا بار شنی که پشت کمپرسی جمع کرده اند را تخلیه نمایند. یا به کمک جرثقیل، یکی دیگر از ماشین های خود را جا به جا کنند.

تا اینجا هیچ مورد عجیبی در این امر وجود ندارد، اما اگر بخش «اسباب بازی» را از دنباله نام کامیون برداریم و یک ریموت کنترل هم به دست کودکی چهار ساله بدهیم آن وقت است که باعث تعجب می گردد.

برای اینکه بدانید دقیقا منظورمان چیست در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در صربستان دختر 4 ساله به نام سوفی امکان این را پیدا کرد تا یک کامیون ولوو FMX واقعی را با کمک کنترل از راه دور حرکت دهد. او بدین وسیله امکان چرخاندن فرمان، گاز دادن، ترمز گرفتن و کشیدن ترمز دستی را داشت.

در این ویدئو می توانید هیجان این تجربه را حس کنید که یک کمپرسی بزرگ را مثل اسباب بازی این طرف و آن طرف بکشانید و از پرت شدن یا خوردن به دیوار آن هم هیچ هراسی نداشته باشید زیرا ماشین سرنشینی ندارد و فقط با چند کلید و جوی استیک از فاصله دور و در ایمنی کامل حرکت می نماید.

با تماشای این فیلم این طور به نظر می رسد که دست هایی در پشت پرده هستند و این فعالیت ها را این دختربچه کوچک به تنهایی انجام نمی دهد، اما در کل شیرین کاری بسیار جالبی است و این تفکر چیزی از ارزش این آزمایش کم نمی کند.

«ولوو تراک» که از شرکت خودروسازی ولوو جداست، با این ویدئو در واقع کامیون های سری FMX خود را تبلیغ کرده که امکانی به نام «کنترل خودکار اصطکاک» دارند. این ویژگی به محور جلو خودرو کمک می کند تا در صورت نیاز در مکان های گل آلود اصطکاک بیشتری داشته باشد و از سُر خوردن ماشین جلوگیری نماید.

منبع: engadget

برچسب‌ها:RCاخبار تکنولوژیریموت کنترلکامیون ولووماشین آر سیولوو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
کنترل از راه دور کامیون توسط کودک 4 ساله