سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چطور به زندگی خود بها بدهیم؟


چطور به زندگی خود بها بدهیم؟همشهری آنلاین/ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به روزهای تکراری زندگی بی‌علاقه شده و فکر کنید هیچ انگیزه ‌ای برای ادامه دادن به این رویه ندارید؟!
در عین حال به نظرتان می‌رسد که بعضی آدم‌ها همه تفریحات و خوشی‌های دنیا را نصیب خود کرده‌اند ولی شما نمی‌توانید در زندگی خود احساس خوشبختی کنید؟
در این مواقع از خود می‌پرسیم آیا چیزی وجود دارد که به ما امکان دهد زندگی‌مان غنی‌تر و پربارتر شود و احساس بهتری داشته باشیم؟ آیا کاری هست که بتوانیم با انجام آن در حال حاضر زندگی پویاتری داشته باشیم؟
شک نکنید که پاسخ این سؤال‌ها مثبت است. صددرصد اقداماتی وجود دارند که ما به وسیله آنها می‌توانیم به زندگی موفق‌تر و بهتری برسیم.
شاید هم‌اکنون در دورانی قرار دارید که زندگی برایتان مفهومی ندارد. بنابراین نیازمند آن هستید که انگیزه لازم را به دست آورید. ممکن است اعتماد به نفس کمی داشته باشید و تصویر ذهنی بدی نسبت به خود پیدا کرده باشید. شاید به چیزی یا کسی احتیاج دارید که زندگی‌تان را به حرکت درآورد و انگیزه لازم را برای پویایی بیشتر به شما بدهد.
پس اگر علاقه‌مندید که زندگی‌تان متحول شود، این امکان‌پذیر است. برای این‌ کار باید نگاه صادقانه‌تری به خودمان بیندازیم و ببینیم چطور می‌توانیم راه درست را در زندگی بیابیم. هر لحظه‌ای که از عمر ما می‌گذرد بسیار ارزشمند است و چه بدانیم و چه ندانیم این لحظات می‌گذرند و ما می‌مانیم و عمری که می‌تواند بیهوده طی شود یا هدفمند و پربار! هدف شما برای اینکه تغییر کنید و از این حالت رخوت و بی‌انگیزگی درآیید باید این باشد که از همین حالا دست به‌کار شوید و برای تغییر به سمت بهتر شدن گام بردارید.
روزهای زندگی می‌گذرند و منتظر ما نمی‌مانند. هر روزی که می‌گذرد، اندکی بر سن ما هم افزوده می‌شود. پس هرگز تصمیمات مهم خود را در جهت تغییر برای بهتر شدن به تأخیر نیندازید. شاید شما به کسی احتیاج دارید که تشویق‌تان کند و به شما روحیه بدهد. هدف از این نوشتار، دادن انگیزه لازم به شماست که باور کنید امروز روز شماست. پس از همین امروز شروع کنید!
شما بدون توجه به اینکه چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و چه شغلی دارید تاکنون اتفاقات خوب و بدی را تجربه کرده و به تدریج با سختی‌ها و ناراحتی‌های زیادی آشنا شده‌اید.
برای برخوردارشدن از معنای واقعی زندگی باید دنبال درایت برویم و به دانایی و آگاهی بیشتری برسیم؛ بنابراین بهترین کار مسلح شدن به سلاح آگاهی و فهم بالاتر است. واقعیت این است که همه ما از توانمندی‌های بالقوه‌ای برخوردار هستیم تا زندگی پربار و معناداری داشته باشیم و همه ما هدف و مقصودی را دنبال کنیم. اما اگر هدفی نداشته باشیم از این سو به آن‌سو در حرکتیم بدون آنکه بتوانیم از لحظات خود لذت ببریم.
اگر می‌خواهیم به آرامش بیشتری برسیم باید بتوانیم روی توانمندی‌های خود سرمایه‌گذاری کنیم.
شما- تنها اگر خود بخواهید- می‌توانید زندگی خود را متحول سازید ولی قبل از هر چیز باید بذرهای امید را در دل خود بکارید با امید به اینکه زندگی شما هم می‌تواند مانند بسیاری افراد دیگر تغییر کند.
اصول موفقیت
خودمان را دست کم نگیریم. همه ما از توانمندی‌های زیادی برخورداریم؛ توانایی‌هایی که بسیاری از افراد فاقد آن هستند. اما اگر نتوانیم آنها را باور کنیم و به‌موقع از آنها کمک بگیریم همیشه خودمان را عقب نگه‌‌می‌داریم و نمی‌توانیم به خوبی پیشرفت کنیم.
نقص‌های خود را بپذیریم. با وجود آنکه ممکن است به اندازه دیگران پولدار، زیبا، باهوش و... نباشیم اما موجود منحصربه‌فردی هستیم که می‌توانیم با وجود کمبودهایی که داریم احساس ارزشمند‌بودن بکنیم. قرار نیست همه از هوش و استعداد یکسانی برخوردار باشند. همه ما نقطه ضعف‌ها و کمبودهایی داریم و همچنین توانمندی‌هایی منحصربه‌فرد.
هنگامی که به‌طور منفی نسبت به دیگران واکنش نشان می‌دهیم اغلب نمی‌دانیم آنها چه احساسی دارند؛ ممکن است خشمگین یا ناراحت باشند یا مشکل خاصی داشته باشند اما ما نباید تحت‌تأثیر احساسات آنان مانند خودشان واکنش نشان دهیم.
موانع بزرگ
بزرگ‌ترین مانعی که باعث می‌شود تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد نکنیم، نداشتن انگیزه است. بیشتر ما فقط به این دلیل که نمی‌توانیم قالب ذهنی خود را ترک کنیم نمی‌توانیم در زندگی به موفقیتی که خود خواهان آن هستیم دست یابیم؛ مثلا بسیاری از ما سال‌هاست به این فکر هستیم که وزنمان را کم کنیم و بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهیم. با این حال چرا کاری در این‌خصوص انجام نمی‌دهیم؟
اگر هم مدتی وزنمان را کم می‌کنیم دوباره به همان حالت اول برمی‌گردیم! ما معمولا برای اینکه زیاد زحمت تغییر را به خود ندهیم، خودمان را فریب می‌دهیم که زندگی متعلق به کسانی است که شانس زیادی دارند اما ما چون خوش‌شانس نیستیم باید به وضع موجود رضایت دهیم و آن را بپذیریم چون کاری از ما ساخته نیست! ما معمولا در اینگونه مواقع می‌گوییم: «وقتی می‌دانم شکست می‌خورم چرا باید تلاش کنم؟ من همینم که هستم و هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را تغییر دهد»!
اما با صداقت جواب دهید تا به حال چند بار روش خود را واقعا تغییر داده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید؟ ما معمولا یک راه اشتباه را چندین بار تکرار می‌کنیم و انتظار داریم نتایج متفاوتی بگیریم!
قبل از هر چیز باید انگیزه لازم را برای تغییر در خود احساس کنیم. گاهی تنها یک تلنگر باعث می‌شود گام مهمی در زندگی خود برداریم و موفق شویم.
شما باید درک بهتری از زندگی خود داشته باشید و بتوانید از زندگی‌تان لذت ببرید. اگر در حال حاضر احساس خوبی نسب به شرایط خود ندارید و دائم از خود سؤال می‌کنید چرا گاهی زندگی این‌قدر دشوار است، چرا احساس خوبی ندارم، چرا نمی‌توانم موفق شوم و... فراموش نکنید اشخاص تا زمانی که تغییر نکنند نمی‌توانند رفتار متفاوتی داشته باشند. بنابراین بپذیرید که باید در جهت درک‌کردن دیگران حرکت کنید. انرژی زیادی تلف نکنید و درصدد نباشید که مردم رفتارشان را تغییر دهند؛ بهتر است تغییر را از خودتان آغاز کنید.برای اینکه زندگی شما متفاوت شود، باید یا دیگران تغییر کنند یا ما یا هر دو با هم! همه ما معمولا می‌خواهیم در شرایطی که هستیم باقی بمانیم. تا زمانی که مردم آگاهی خود را بالا نبرند، به همان شکل قدیم واکنش نشان می‌دهند.
درک این نکته بسیار مهم است که اگر هیچ‌کس نخواهد تغییر کند، زندگی‌مان به همین شکلی که هست باقی می‌ماند. بنابراین اگر واقعا می‌خواهید شرایط بهتری را تجربه کنید، از همین امروز شروع کنید و برای آنچه می‌خواهید تلاش کنید: مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.
شجاعت داشته باشید!
ما می‌توانیم آنچه را می‌خواهیم به دست آوریم ولی به اندازه‌ای شجاعت و اعتمادبه‌نفس نیاز داریم که بتوانیم زود خسته نشویم و دست از تلاش برنداریم. به علاوه باید به خودمان احترام بگذاریم و باور کنیم ما شایسته آنیم که به اندازه دیگران از زندگی بهره‌بگیریم.گاهی خود را کمتر از دیگران می‌دانیم زیرا آنها این احساس را به ما می‌دهند که کمتر از آنچه باید باشیم، هستیم. این یکی از دلایل نداشتن شجاعت و اعتمادبه‌نفس است. اما فراموش نکنید که همه ما به اندازه کافی اهمیت داریم. ولی باید به کسی که هستیم و کاری که می‌کنیم افتخار کنیم. مهم این است که در دل باور داشته باشیم که مهم هستیم. در واقع اگر بتوانیم خویشتن واقعی خود را ببینیم می‌توانیم به هدف‌های بالاتری دست یابیم و بیشتر از زندگی لذت ببریم.
بنابر این هدف خود را مشخص کنید و در جهت رسیدن به آن گام بردارید. یک قدم مهم که می‌توانیم در این لحظه برداریم این است که نگوییم نمی‌دانیم دقیقا هدفمان چیست و چه چیزی می‌خواهیم زیرا این برداشت مانع از آن می‌شود که به جایی برسیم.
اگر به اندازه کافی جست‌وجو کنیم حتما هدف خود را می‌یابیم. ذهنیت حاکی از ناتوانی مانع از آن می‌شود که زندگی معناداری داشته باشیم.





منبع: همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
خون بها