چرا باید روزی 3 تا 5 فنجان قهوه بنوشید؟


 مطالعات علمی محققان نشان داده که نوشیدن منظم قهوه سیاه یا تلخ در روز می تواند با کاهش احتمال بروز بیماری های مزمن، میزان طول عمر را افزایش دهد.

قهوه نوشیدنی بر ضد مرگ زودرس

یکی از علائق بشر امروزی آن است که بتواند با استفاده از روش های ساده طول عمر بیشتری داشته باشد. مطالعات دانشمندان در دانشگاه هاروارد، نشان داده افرادی که عاشق مصرف قهوه هستند، به طور معنا داری کمتر دچار بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و یا سکته مغزی می شوند. همچنین شیوع بیماری آلزایمر در افراد قهوه خور به مراتب کمتر از افرادی است که چندان تمایلی به مصرف قهوه ندارند.

علت این که قهوه (با کافئین و بدون کافئین) می تواند در افزایش طول عمر موثر باشد، به دلیل وجود ترکیبات آنتی آکسیدانی بسیار قوی آن است. در واقع این ترکیبات آنتی اکسیدانی می توانند به سرعت با ترکیبات مضر موجود در بدن ترکیب شده و اثر آنها را خنثی نمایند. در اثر همین نقش قهوه هم هست که دانشمندان عنوان می کنند قهوه می تواند به عنوان یک نوشیدنی کاهنده بروز بیماری های مزمن و افزایش دهنده طول عمر مطرح باشد.

قهوه سیاه عامل سلامتیقهوه سیاه عامل سلامتی

در مجموع بر اساس مشاهدات محققان سلامت مشخص شده افرادی که در روز بین سه تا پنج فنجان قهوه خوری، قهوه سیاه (قهوه تلخ) می نوشند، بیشترین شانس افزایش طول عمر را نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ


ویدیو مرتبط :
قهوه استارباکس از مزرعه تا فنجان