سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضوابط معاینه پس از ساعت کار با تعرفه پزشک خانواده در مطب ها


به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر کرم توانی گفت: چنانچه پزشک خانواده مطب دار پس از ساعت 12 ظهر یا 8 شب، در مطب حضور داشته و مطب باز باشد، در صورت مراجعه بیمار زیر مجموعه و پذیرش او، بایستی بیمار با تعرفه پزشک خانواده معاینه شود.
وی افزود: بیماران در ساعت 12 ظهر تا 16 و 20 تا 8 صبح، در صورت نیاز به خدمت درمانی، می توانند به مراکز و درمانگاه های اورژانس مراجعه و با تعرفه 70 به 30 درصد از سوی پزشک اورژانس معاینه شوند.
این مسئول برنامه پزشک خانواده شهری، تاکید کرد: این مصوبه، تنها در مطب های پزشکان خانواده شهری اجرا می شود و شامل درمانگاه ها نمی شود.
وی اقدام صورت گرفته را بر اساس پایش نظرهای مردمی در زمینه اجرای این برنامه عنوان کرد.
دکتر توانی تصریح کرد: در بررسی سطح آگاهی عمومی از اجرای برنامه پزشک خانواده، به مواردی دست یافته ایم که ضمن پیگیری برای رفع آنها، بر جنبه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی تمرکز کرده ایم.
رییس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برپایی نشست هایی با سازمان ها و اداره های استان فارس در این راستا خبر داد و گفت: تاکنون سه نشست با سازمان محیط زیست، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و شرکت غله برگزار شده است.
دکتر توانی ادامه داد: این برنامه با هدف فرهنگ سازی در میان قشر کارمندان، به عنوان گروهی مهم در جامعه بوده است و بر اساس برنامه ریزی، در 80 اداره و سازمان استان ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه برنامه های طرح تحول نظام سلامت، در تقویت برنامه پزشک خانواده موثر بوده است، اضافه کرد: در استان فارس، با پشتوانه چند سال اجرای طرح پزشک خانواده شهری، توانسته ایم علاوه بر داشتن داده های ارزشمند، از تجربه های به دست آمده در طول این سال ها استفاده کرده و طرح تحول نظام سلامت را با توان ویژه ای اجرایی سازیم.
6113

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معاینه ی بد جوری بچه توسط پزشک