راهکارهای موفقیت در کلاس زبان


راهکارهای موفقیت در کلاس زبانبرترین ها/ آیا تاکنون در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده‌اید؟ آیا با وجود صرف هزینه و وقت هنوز موفق به یادگیری زبان در این کلاس‌ها نشده‌اید؟ آیا می‌دانستید که فقط حضور در کلاس برای یادگیری زبان کافی نیست؟ برای آشنایی با راهکارهای موفقیت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی با ما همراه شوید!
امروزه زبان انگیسی در اقصی نقاط جهان در جایگاه مهم‌ترین ابزار ارتباطی در عرصه‌های مختلف از قبیل گردشگری، ادامه تحصیل، کار و تجارت، مهاجرت و .... برای ایجاد ارتباط با افراد غیر بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این‌رو، یادگیری آن، چه از روی علاقه یا به اجبار نوعی الزام برای تسهیل امور محسوب می‌شود. البته راه‌های گوناگونی برای یادگیری زبان وجود دارد و یکی از متداول‌ترین این روش‌ها حضور در کلاس‌های زبان است. ولی باید این نکته را به خاطر داشت که فقط حضور در این کلاس‌ها برای یادگیری زبان کافی نیست، بلکه برای دستیابی به این هدف باید نکاتی را نیز در کنار آن رعایت کرد.

۱. خواندن، خواندن و خواندن
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان همیشه کتابی به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید و در زمان‌های مرده مانند فاصله بین کلاس‌ها، صف غذا، اتوبوس و .... آن‌ها را مطالعه کنید. در این خصوص، شاهکارهای ادبی در اندازه جیبی گزینه‌های مناسبی هستند.

۲. مطالعه نقدهای ارائه شده
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان در کنار مطالعه کتاب‌ها، سعی کنید تا نقدهای ارائه شده در مورد این کتاب‌ها را نیز مطالعه کنید و آن‌ها را با دیدگاه خود مقایسه کنید.

۳. بیان عقیده‌ها
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان زمانی که اطرافیان مانند استاد یا همکلاسی‌ها نظر شما را در مورد کتاب جویا شدند، عقیده خود را با بیان دلیل به آن‌ها توضیح دهید.

۴. مشخص و واضح سخن بگویید و کلی‌گویی نکنید
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان به جای گفتن فقط یک کلمه مانند "بلی" در تائید سخنان فرد دیگری می‌توانید مفصل‌تر صحبت کنید.

۵. مقایسه وضعیت موجود در داستان با وضعیت جاری در زندگی واقعی
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان در هنگام مطالعه به این نکته فکر کنید که هدف نویسنده توصیف کدام وضعیت یا پدیده اجتماعی بوده است و آیا نویسنده این توصیف را به شکل واقعی انجام داده است یا خیر.

۶. یادداشت‌برداری
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان اگر در هنگام مطالعه تحت تاثیر بخشی از متن قرار گرفتید، یا آن بخش مربوط به پیام اصلی کتاب بود، می‌توانید آن بخش را با نشانگرهای رنگی علامت‌گذاری کرده یا یادداشت‌برداری کنید. بهتر است علامت‌گذاری را در گوشه صفحه‌های کتاب انجام دهید، زیرا در صورتی‌که استاد نشانگرها را در گوشه کتاب شما مشاهده کند، جدیت شما را در کار یادگیری زبان درک خواهد کرد.

۷. مشارکت در کلاس
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان فرصت شرکت در بحث‌های کلاسی را از دست ندهید. زیرا در این بحث‌ها فرصت برای همه زبان‌آموزان فراهم است تا عقاید خود را در مورد موضوع مربوطه به اشتراک بگذارند. پس فقط برای بیان موضوع‌های کوچک دست خود را بالا نبرید. بهترین راه شرکت در بحث کلاسی به این شکل است؛ نخست، بیان عقاید و به اشتراک گذاردن آن‌ها با سایر افراد، سپس بیان احساس شخصی در مورد موضوع و در نهایت طرح سوال.

۸. نوشتن یادداشت‌های انتقادی در کلاس یا خارج از آن
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان این یادداشت‌ها را می‌توانید با صدای بلند در چند نوبت برای خود بخوانید و از لحاظ نکته‌های دستوری، انتخاب واژگان و .... اصلاح کنید.

۹. اصلاح نوشته‌ها
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان برای حصول اطمینان از صحت نوشته از لحاظ املائی، دستوری و .... می‌توانید آن را در نرم‌افزارهایی مانند word تایپ کنید.

۱۰. قبول نظر استاد
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان اگر استاد نسبت به سایر زبان‌آموزان نوشته‌ها و تکالیف شما را اصلاح می‌کند، این رفتار را منفی تلقی نکرده و تشکر کنید. زیرا این رفتار نشان می‌دهد که در یادگیری زبان نسبت به دیگران پیشرفت بیشتری دارید و وی معیارهای بالاتری را برای شما در نظر گرفته است.
۱۱. خلاقانه و از زوایای مختلف به موضوعات بنگرید
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان به هنگام نگارش در مورد موضوعی خاص، سعی کنید تا از زاویه دیگری نسبت به آن موضوع فکر کنید. برای مثال، اگر قرار است تا مطلبی با موضوع طبیعت بنویسید، به مسائلی بپردازید که در طبیعت آن‌ها را دوست ندارید یا به چند مورد برتر در طبیعت اشاره کنید که باعث رنجش خاطر شما می‌شوند.

۱۲. خواندن مطلب نوشته شده با صدای بلند
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان مطلب خود را برای دوستان، اعضای خانواده یا دیگران بخوانید. یکی از روش‌های رایج در این مورد " توقف در نقطه" نام دارد که در آن به هنگام خواندن بخش‌های دشوار مطلب، در انتهای جمله توقف کرده و مفهوم آن به زبان ساده‌تری برای مخاطب بیان می‌شود. برای قابل فهم‌تر بودن مطلب می‌توان از جمله‌های کوتاه‌تر استفاده کرد.

۱۳. همکاری با دیگران
راهکارهای موفقیت در کلاس زبان می‌توانید برای بهتر شدن نوشته‌ها و تکالیف خود به شکل مرتب آن‌ها را با یکدیگر تعویض کرده و نظر دیگران را نیز در مورد نوشته‌های خود جویا شوید.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
راهکارهای موفقیت در کنکور ارشد