سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روز پدر زمینه ساز تغییر عکس پروفایل کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان


روز پدر زمینه ساز تغییر عکس پروفایل کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسانآی سی تی پرس/ محبوبیت و تاثیرپذیری شبکه های اجتماعی و پیام رسان مجازی، امروزه زمینه مناسبی را برای کاربری های مناسبتی کاربران هوشمند فضای مجازی خصوصا در ایران فراهم کرده است که جلوه زیبایی از آن به مناسبت دوم اردیببهشت همزمان با گرامیداشت روز پدر کاربرد یافته است.
این موضوعی است که به خوبی میتوان در واکنش کاربران این شبکه ها در خصوص رخدادهای ویژه و مناسبت های خاص مشاهده کرد؛ فارغ از اینکه در برخی موارد نیز کاربران بر اساس یافته ها و سلایق شخصی شان و بدون ارتباط با موضوع یا مناسبت خاص اقدامی را در این راستا انجام میدهند.
اکنون و در آستانه روز میلاد باسعادت یگانه مرد تاریخ « حضرت علی (ع) » و گرامیداشت روز پدر و مرد در کشورمان ، پاسداشت مقام والای پدر از سوی بسیاری کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی و پیام رسان مجازی منجر به تغییر عکس پروفایل شان مرتبط با این مناسبت شده است.
در همین راستا کاربران از تصاویر مختلفی استفاده کردند که نمونه های بارز آن این بود که بسیاری از آنها عکس یادگاری خود با پدرشان را در دوران کودکی بعنوان عکس پروفایل خود برگزیدند و بسیاری دیگر عکس سلفی حال حاضر با پدرشان و برخی نیز یاد و خاطره پدر آسمانی شان را با همین مضامین گرامی داشتند.
البته تغییر عکس پروفایل به مناسبت گرامیداشت روز و مقام والای پدر یکی از کارهایی است که کاربران در این راستا انجام داده اند و بسیاری موارد از جمله انتشار تصاویر و پیام های تبریک، مشارکت در بحث ها و گفتگوها و موضوع های مرتبط دیگر نیز از سوی کاربران در فضای مجازی دنبال میشود.
این موضوع نشان از تاثیرپذیری شبکه های اجتماعی مجازی در میان کاربران امروز جهان و خصوصا ایران دارد و نقش کاربری این شبکه ها را در بیان افکار ، گرامیداشت ، عقاید ، کسب و کار ، اعتراض یا همراهی ، موافقت ، اتفاق یا مناسبت و دیگر ، بخوبی نشان میدهد.
در این مسیر کاربران اینگونه شبکه ها حتی بدون آنکه تصورش را هم بکنند بطور هوشمندانه در استفاده از این فضا پیش میروند و به سطح کاربری و مواجه شان با این فناوری افزوده میشود.
اما ارتقای سطح مهارت در کاربری حرفه ای در استفاده این شبکه ها و از سویی هم جلوگیری از سواستفاده ها و کاربری در فضایی امن، نیازمند هوشمندی بیشتر کاربران است که افزایش آگاهی در کاربری ، استفاده از الگوها ، توجه به صحت محتوا ، دقت برای اقدام مناسب ، پیش بینی های لازم برای پس از انتشار محتوا ، تبیین استراتژی مناسب ، هدفمندی در کاربری ، پالایش محتوایی که با آن برخورد میکنند و مواردی از این دست ، بسیار موثر خواهد بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی سی تی پرس


ویدیو مرتبط :
انتخاب و تغییر تصویر پروفایل در شبکه اجتماعی دیدار