سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تناقض در روابط سیاسی ترکیه و امارات متحده عربی


محمد عبدالسلام در نوشتاری در پایگاه خبری عربی 21 افزود: دوکشور با آنکه در مورد بهبود روابط سخن می گویند اما در عمل گام هایی برداشته شده که خلاف این گفته ها را به اثبات می رساند.
سیاست ابوظبی در قبال آنکارا متناقض به نظر می رسد. زیرا درحالی که وزیر کشور امارات در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی، درباره گسترش و بهبود روابط میان امارات و ترکیه می نویسد، اما با نگاهی به گذشته آشکار می شود که ابوظبی سیاست های متضادی را در قبال آنکارا در سطح بین المللی دنبال کرده و تاکنون برای بهبود این روابط اقدامی نکرده است.
در همین حال، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه پیش تر در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر با تاکید بر اینکه روابط ترکیه و امارات بسیار قوی و خوب است، گفت: باید دو طرف تمام تلاش خود را برای برداشتن اختلافات در سریع ترین زمان ممکن بکاربندند.
منظور اردوغان از اختلاف هایی که باید برداشته شود در واقع تفاوت نگاه میان ترکیه و امارات به کودتای نظامی بود که به زعم ترکیه در مصر رخ داد و منجر به برکناری محمد مرسی رییس جمهوری این کشور از قدرت شد.
این درحالی است که امارات برخلاف ترکیه ، برکناری مرسی و به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی را تایید کرده و از وی حمایت می کند.
قرقاش وزیر کشور امارات در پاسخ به سخنان اردوغان در مورد تلاش برای بهبود روابط دو کشور، با تاکید بر آمادگی این کشور برای بهبود روابط با مصر در صفحه شخصی خود در شبکه های مجازی نوشت: اختلافات ترکیه و امارات در مورد تحولات مصر در شرایط کنونی سپری شده و منطقه نمی تواند چنین اختلافاتی را در مرحله کنونی بپذیرد و مصر کلید امنیت منطقه است و مردم مصر سرنوشت و مسیر خود را انتخاب کرده اند.
قرقاش با استقبال از موضع ترکیه درمورد روابط دو کشور افزود: ما از روابط خوب و مثبت بر اساس اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورها استقبال و همه کشورها را به آن دعوت می کنیم.
در حالی که قرقاش در فضای مجازی اظهارات مثبتی درباره مناسبات فی مابین با ترکیه می نویسد، محمد دحلان مشاور امنیتی ولیعهد ابوظبی به اقداماتی در سطح بین المللی برای تحریک علیه ترکیه دست زده است.
دحلان به عنوان نماینده امارات در یک همایش فرهنگی بین المللی در مسکو پایتخت روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور شرکت کرد.
این درحالی است که از هفته های گذشته و پس از سرنگونی جنگنده روس توسط ترکیه، مسکو این کشور را به واکنش تند تهدید کرده بود.
حضور دحلان در این مراسم بیانگر نزدیکی ابوظبی و مسکو است. روسیه ای که از یک طرف روابطش با ترکیه خراب شده و از طرف دیگر حمله هوایی به مواضع گروه های مخالف دولت سوریه را در خاک این کشور آغاز کرده و ادامه می دهد.
حضور دحلان در این همایش چند روز پس از آن صورت گرفت که وی به نمایندگی از دولت امارات در نشست پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» شرکت کرد و در آنجا به سیاست های ترکیه حمله کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم در سوریه متهم کرد.
عبدالسلام نویسنده این گزارش در پایان تاکید می کند که با توجه به این مطالب می توان به وضوح تناقض های میان گفتار و رفتار دولت های امارات و ترکیه را در خصوص روابط دوجانبه مشاهده کرد.
شبس*خاورم**9365**1486**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جاذبه های گردشگری دبی، امارات متحده عربی