سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعیین سهم مالکان از حق بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماده 4 و 5 لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را تصویب کردند.

بر اساس ماده 4 این لایحه شرکت‌های بیمه موظف شدند درآمد و هزینه بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان را در حساب جداگانه ثبت، نگهداری و تجمیع کرده و مازاد درآمد را به عنوان اندوخته به دوره بعد انتقال دهند.

همچنین با تصویب ماده 5 لایحه نیز مقرر شد درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آنها دریافت شده و الباقی حق بیمه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از محل اعتبار ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27 بهمن ماه سال 80 و اصلاحات بعدی آن مستقیما به حساب شرکت بیمه مربوط پرداخت شود.

بر اساس تبصره ماده 5 حق بیمه پایه باید هر سال به صورت پلکانی به گونه‌ای افزایش یابد که ظرف 10 سال از آغاز اجرای این قانون سهم مالکان به صددرصد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد و در نخستین سال اجرای این قانون سهم مالکان از حق بیمه پایه ماهیانه واحدهای موجود در روستاها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر 50 هزار نفر و شهرهای بزرگ به ترتیب نباید از 5 هزار ریال،‌ 7500 ریال و 10 هزار ریال بیشتر باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیمه مسئولیت مدنی مدیر یا هیئت مدیره ساختمان بیمه ایران