سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پورمحمدي: مواضع مشترک ايران و روسيه مي تواند آينده منطقه را تغيير دهد


پورمحمدي: مواضع مشترک ايران و روسيه مي تواند آينده منطقه را تغيير دهد

ايرنا/ حجت الاسلام و المسلمين «مصطفي پورمحمدي» در ديدار «الياس اوماخانوف» معاون شوراي فدراسيون روسيه گفت: روابط تهران و مسکو به سرعت در حال توسعه است و همگرايي هاي ايران و روسيه در باره سوريه نيز مي تواند سرنوشت منطقه را تغيير دهد.

«مصطفي پورمحمدي» که براي شرکت در هشتمين نشست کنوانسيون جهاني مبارزه با فساد در روسيه بسر مي برد، امروز (پنجشنبه) در ديدار اوماخانوف اظهار کرد: همکاري هاي ايران و روسيه سبب خواهد شد آمريکا و غرب نتوانند در منطقه سودجويي کنند.
وي گفت: اميدواريم خاورميانه را از تعرض تروريست ها پاک کنيم و ملت هاي منطقه از جمله سوريه و عراق هم خود بايد بتوانند سرنوشت کشورشان را تعيين کنند.
پورمحمدي در اين ديدار که با حضور «عليرضا صانعي» معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه برگزار شد، همچنين خواستار احترام سازمان هاي بين المللي به انتخاب ملت هاي منطقه شد و افزود: رويکرد احترام به حقوق ملت ها منطبق بر حقوق بشر، حقوق مدني و حق تعيين سرنوشت است که اين منطق حقوقي بايد گسترش داد.
اوما خانوف معاون شوراي فداراسيون روسيه نيز در اين ديدار گفت: انسان ها برابر و يکسان هستند و اگر آمريکا حق انتخاب دارد پس ديگران هم حتما از چنين حقي برخوردارند.
وي افزود: ما بايد تلاش کنيم تا همه در جهان از حقوق برابر و يکسان برخوردار شوند و روابط کشورها نيز براساس اصول انساني و احترام به قوانين بين المللي توسعه يابد.
به گزارش بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت ايران در مسکو، هيات قضايي جمهوري اسلامي ايران به سرپرستي وزير دادگستري در نشست يک هفته اي کنوانسيون جهاني مبازه با فساد که در سن پترزبورگ روسيه جريان دارد با مقامات و اعضاي هيات هاي کشورهاي مختلف ديدار و مذاکره خواهد کرد.
وزير دادگستري ايران تاکنون در جريان اين سفر ضمن امضاي يک تفاهمنامه قضايي با وزير دادگستري روسيه و مذاکره با دادستان کل اين کشور، با همتايان الجزايري و اندونزيايي خود و همچنين با «راويل عين الدين» رييس شوراي مفتيان روسيه به عنوان عالي ترين نهاد ديني اين کشور ديدار و در باره توسعه روابط تهران و مسکو مذاکره کرد.
در نشست کنوانسيون جهاني مبارزه با فساد در شهر سن پترزبورگ روسيه، 170 هيات از کشورهاي مختلف از جمله ايران در باره عملکرد اعضاي اين کنوانسيون در قبال تعهدات، نياز به قوانين جديد، تقويت همکاري هاي ضد فساد دوجانبه، چند جانبه و منطقه اي، نقشه راه مبارزه با فساد اداري و مالي و همچنين برنامه ريزي براي جلوگيري از گسترش تخلفات فسادآور را بررسي مي کنند.
وزير دادگستري ايران دوشنبه به عنوان سخنران اصلي هشتمين نشست کنوانسيون جهاني مبارزه با فساد، ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران را مطرح کرد و گفت: با توجه به رنج جوامع از فساد اقتصادي، سياسي، تروريسم، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، جامعه جهاني بايد براي ريشه کردن اين پديده ها متحد و تلاش هاي خود را دو چندان کند.


ویدیو مرتبط :
منطقه گرایی یا عقب نشینی از مواضع استراتژیک؟؟!