رشد و پویایی اقتصادی هدف اصلی دیوان محاسبات است


رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: رشد و پویایی اقتصادی و هزینه کرد صحیح اعتبارات هدف اصلی دیوان محاسبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، امیرحسین رحیمی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه رشد و پویایی اقتصادی و هزینه کرد صحیح اعتبارات هدف اصلی دیوان محاسبات است، گفت: هدف این نیست که از دستگاه دولتی تخلف کشف کنیم، بلکه باید به جای آن کاری کنیم تخلفی انجام نشود و بودجه و اعتبارات درست مصرف شود.

وی با بیان اینکه بدنه دولت بسیار وسیع است و درصد زیادی از بودجه کشور به پرداخت حقوق‌ها و دستمزدها صرف می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد بودجه عمومی کشور در بحث هزینه‌های جاری مصرف می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه به واسطه وحدت نظر مسئولان و قوای سه گانه مشکلات قابل حل است، تصریح کرد: با هزینه کرد چیزی برای توسعه کشور باقی نمی ماند و علاج توسعه این است که چنین ساختارهایی در کشور تغییر پیدا کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: از بین شیوه‌های تعامل با دستگاه‌ها اینکه دستگاه هزینه کند و بعد حسابرس برود و تخلفات را شناسایی کند شیوه مناسبی نیست و حتی به نفع کشور و مردم نیز نیست.

وی به ضرورت مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیران در مقابل تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: برای بسیاری از ایده‌ها نیز می توان راهکار قانونی پیدا کرد و نباید کار دستگاه قفل شود.

رحیمی هدف دیوان محاسبات را رشد و پویایی اقتصادی و هزینه‌کرد صحیح اعتبارات عنوان کرد و افزود: این تفکر که در بین دستگاه‌های اجرایی، دیوان محاسبات به عنوان یک مانع برای انجام فعالیت‌ها مطرح می شود، قطعاً اینگونه نیست.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه به دنبال مچ گیری از مدیران نیستیم، تصریح کرد: تلاش ما کمک به توسعه کشور است.

رحیمی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات راه اندازی سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات(سنا) با هدف ارسال الکترونیکی اطلاعات است که زمینه شناسایی اشتباه را در کوتاه ترین زمین امکان پذیر می سازد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 18 هزار میلیارد ریال از اعتبارات سال گذشته به بودجه سال جاری استان ها انتقال یافته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رسیدگی دیوان محاسبات به حساب‌های باز شرکت نفت