سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



«گیاهان پیچکی» تصفیه کننده هوا و زینت بخش خانه شما


چیدانه/ گیاهان سبز زندگی بخش خانه ها هستند. امروزه که دیگر کمتر از حیاط ها ی با صفا و پر دار و درخت بهره مندیم، با حضور گیاهان خانگی در دکوراسیون داخلی منزل مان می توانیم تا حدی این کمبود را برطرف کنیم. بنابراین شناخت گل و گیاهان مناسب برای فضای بسته ی خانه هایمان ضروری است. یکی از این گیاهان پیچکی و فوق العاده زیبا که به دلیل ظاهر پر برگ و خاصیت تصفیه ی هوا بسیار شناخته شده است، گیاه پوتوس (پتوس) می باشد که مطمئنم بسیاری از شما با آن آشنا هستید یا در گوشه و کنار منزل تان آن را دارید. با چیدانه همراه باشید تا درباره ی این گیاه پیچکی صبور و نیازمند نگهداری کم بیشتر بدانیم...
گیاه پوتوس گیاهی رونده و پیچکی مشهور از خانواده ی گل شیپوریان و با نام علمی Epipremnum aureum است. این گیاه بومی جزایر سلیمان و به عنوان گیاهان آپارتمانی یا خانگی بسیار مناسب می باشد. پوتوس می تواند تا ۲.۵ متر رشد کند. از صفات بارز آن برگ های قلبی شکل با نشانه های مشخص است.
این گیاه زیبا با حالت آبشاری اش در گلدان های آویز یا روی میزی بلند یا شلف بسیار زیبا جلوه می کند. شما هم چنین می توانید شاخه های این پیچک را با قلاب طوری به دیوار وصل کنید که از اطراف پنجره ی شما بالا روند.
گیاه پوتوس برای چه کسانی مناسب تر است؟
کسانی که به دنبال گیاه خانگی با مراقبت آسان هستند و می خواهند گیاهی رونده با شاخه های آبشاری داشته باشند، پوتوس را می پسندند. پوتوس هم چنین برای کسانی که به دنبال گیاهی با فواید سلامتی هستند ایده آل است، زیرا این گیاه به طور مؤثری آلاینده های هوا را تصفیه می کند. چیدانه پیش از این ۸ کاربرد گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل را به شما معرفی کرده است. اگر حیوان خانگی دارید، این گیاه را فراموش کنید زیرا اگر خورده شود بسیار سمی است.
محل مناسب نگهداری گیاه پوتوس کجاست؟
پوتوس بهتر است در فضایی با دمای ۱۰ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد و نزدیک به پنجره با نور غیر مستقیم قرار گیرد. اگر آن را در فضایی بسیار تاریک و بدون نور قرار دهید، رشدش کند می شود در حالی که فضاهای زیاد روشن برگ ها را می سوزاند و در نهایت گیاه را از بین می برد. پوتوس هم چنین برای فضاهای اداری مناسب است زیرا زیر نورهای فلوئورسنت به خوبی رشد می کند.
گیاه پوتوس به چه مقدار مراقبت نیاز دارد؟
این گیاه نیاز به مراقبت بسیار کمی دارد. پوتوس گیاهی مقاوم است که می تواند کم نوری و آبیاری نامنظم را برای مدتی تحمل کند و هم چنان رنگ خود را حفظ کند. در اینجا نکاتی مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان را در این گیاه بررسی می کنیم:
آبیاری: تقریبا هر ۵ روز در تابستان و هر ۱۰ روز در زمستان. این گیاه خاک خیس را تحمل نمی کند، پس قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاکش کمی خشک شود.
کوددهی: این گیاه باید هر دو هفته یک بار با کود مایع رقیق شده تغذیه شود، به استثنای زمستان که تغذیه ی ماهانه کفایت می کند.
تعویض گلدان: این کار در صورت لزوم بهتر است سالی یک بار و در بهار صورت گیرد. تنها اگر ریشه ها متراکم و انباشته شده باشند، تعویض گلدان نیاز است که نشانه اش پژمرده شدن برگ ها است (البته دلیل پژمردگی برگ ها می تواند آبیاری زیاد نیز باشد). از خاک گلدان چندکاره استفاده کنید و اگر می خواهید اندازه ی آن را حفظ کنید در گلدانی با همان اندازه بکارید و برخی از شاخه های بلند و ریشه ها را ببرید. ضمنا می توانید جای گلدان گل را خودتان بسازید...
مشکلات احتمالی گیاه پوتوس
زرد شدن و ریزش برگ ها: این نشانه ی آبیاری بیش از حد است. خیلی زود آبیاری را کاهش دهید.
قهوه ای شدن برگ ها: ممکن است فضا خیلی خشک باشد. برگ های گیاه را آبپاشی کنید تا رطوبت مورد نیازش را تأمین نمایید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آموزش درس آلودگی هوا - معرفی تصفیه کننده های هوا