سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محبوبیت «ماکری» در بین آرژانتینی‌ها رو به کاهش است


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نتایج نظرسنجی‌های اخیر در آرژانتین به منظور ارزیابی میزان محبوبیت «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور این کشور حاکی از آن است که پس از گذشت تنها یک ماه و نیم از آغاز دوران ریاست جمهوری «ماکری» در آرژانتین، میزان محبوبیت وی در بین مردم 10 رده کاهش یافته است؛ این در حالی است که وجهه شخصیتی وی همچنان در سطح خوبی از مقبولیت قرار دارد.

پیامدهای منفی اجرای سیاست‌های وی در کشور، گسترش اعتراضات مردمی به دلیل اخراج وسیع کارمندان، اقدام به آزار و اذیت فعالان اجتماعی کشور همچون مورد «میلاگرو سالا» رهبر سازمان «توپاک آمارو» از عواملی هستند که موجب کاهش مقبولیت رئیس جمهور این کشور از آغاز دوران ریاست جمهوری وی در 10 دسامبر 2015 تاکنون شده است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مرکز مطالعات افکار عمومی آرژانتین حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 48 الی 49 درصد از مردم آرژانتین با وی مخالف هستند در حالی که وی پیش‌تر مورد قبول 53.9 درصد از مردم آرژانتین بود. 

«روبرتو باکمان» رئیس مرکز مطالعات افکار عمومی آرژانتین در این رابطه گفت: وقوع مجدد اتفاقاتی که در دهه 90 میلادی در آرژانتین افتاد، بیکاری و برخورد نامناسب دولت رئیس جمهور آرژانتین با فعالان حقوق بشر روند کاهش پشتیبانی مردم از «ماکری» را تسریع کرد.

وی در ادامه اذعان داشت: این اتفاقات و سناریوهای جدید آرژانتین تعداد پیروان دولت را کاهش داده است.

طبق گزارش‌های دریافتی میزان محبوبیت «ماکری» در بین پیروانش طی یک و ماه و نیم گذشته تا 5 رده کاهش داشته است.

در حال حاضر مسئله اصلی آن است که آیا در شرایطی که اتحادیه‌ها برای انجام یکسری مذاکرات دست به کار شده و اکثر آن‎ها به افزایش 36.6 درصدی حقوق‌ها به منظور مقابله با تورم سرسام آور در کشور متمایلند، «ماکری» نیز باید برای افزایش دستمزدها و ایجاد قراردادهای جدید کاری، اقدام کند یا خیر.

«باکمان» خاطرنشان کرد: «ماکری» توانست در دور دوم انتخاباتی پیروز شود که عمیقا بر مفهوم ایجاد تغییر در کشور البته بدون بررسی دقیق جزئیات مربوط به وضعیت اقتصادی کشور متمرکز بود.

از زمانی که «مائوریسیو ماکری» وارد کاخ ریاست جمهوری آرژانتین شده، مورد انتقادات شدیدی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی قرار گرفته است؛ انتصاب دو قاضی در دادگاه عالی آرژانتین، اصلاحات آموزشی و لغو قانون رسانه جنجالی‌ترین اقدامات «ماکری» بودند که اعتراضات فراوانی را در پی داشته‌اند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AV5PFU


ویدیو مرتبط :
کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه ترکیه