داستان های واقعی/ شهیدی که تکه‌ای از بدنش را در غرب به یادگار گذاشت!


داستان های واقعی/ شهیدی که تکه‌ای از بدنش را در غرب به یادگار گذاشت!دفاع مقدس/ روستای تپه عظیمیه در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهر سرپل ذهاب و 3 کیلومتری غرب سراب گرم و در کنار روستای مشکنار و در مسیر پادگان ابوذر قرار دارد. در روستا و در کنار جاده اصلی مزاری با نرده‌های سبز رنگ قرار دارد که مزار دومین فرمانده عملیات سپاه غرب، شهید محسن حاجی بابا است که اکنون به محلی برای تجدید پیمان با شهدای کرمانشاه تبدیل شده است.
هنگامی که شهید حاجی بابا و همراهانش با جیپ بر روی جاده سرپل ذهاب به سمتِ ازگِله می‌رفتند از آنجایی که ارتفاعات بَمو که مشرف به جاده بود دست نیروهای عراقی بوده، جیپ را با گلوله توپ مورد هدف قرار می‌دهند که آتش می‌گیرد و وی و همراهانش شهید پشندی و شهید احمد بیابانی در 22 اردیبهشت 1361 به شهادت می‌رسند.
وقتی می خواستند پیکر سوخته وی را که از روی انگشترش شناسایی شده بود، به عقب بفرستند؛ قسمتی از پیکر مطهرش در ماشین باقی می ماند که موقع انتقال ماشین آن را پیدا کرده و در روستای تپه عظیمیه به خاک می سپارند. با اینکه پیکر وی در قطعه 26 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است اما وی به شهیدی لقب گرفته است که دو مزار دارد.
شهید احمد بیابانی که از بامرام‌های شهرری بود و بدنش پر از خالکوبی بود از خدا می‌خواست طوری شهید شود که حتی روی سنگ غسالخانه خالکوبی‌های بدنش معلوم نباشد و آن شد که دعایش مستجاب شد و پیکرش سوخت و تکه تکه شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دفاع مقدس


ویدیو مرتبط :
شهیدی که پس از شانزده سال بدنش سالم بود