سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه های اجرایی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه الگو باشند


به گزارش ایرنا، عطاالدین قاسمی روز دوشنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در فرمانداری قم با تاكید بر رعایت حجاب و عفاف افزود: دستگاه ها اجرایی استان باید با ایجاد فضای معنوی در راستای تعمیق باورهای دینی در حوزه عفاف و حجاب الگویی برای سایر مردم باشند.
وی بیان داشت: كاركنان نهادهای مربوطه باید در رفتار و نوع پوشش با حفظ ارزش های اسلامی و موازین دینی حجاب و عفاف را رعایت كنند لذا برای اینكه ترویج عفاف در جامعه صورت بگیرد باید دستگاه های اجرایی این موضوع را مورد اهتمام قرار دهند.
وی تصریح كرد: كاركنان نهادهای اجرایی استان قم درحوزه عفاف و حجاب در حد عالی هستند و هیچ مشكلی نداشته اند.
قاسمی با اشاره به برنامه های حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی گفت: برای دستگاه های اجرایی برنامه هایی ابلاغ شده است كه منشور حقوق شهروندی را با توجه به مبانی اعتقادی اخلاقی و اجتماعی تنظیم كرده و در معرض دید مردم قرار گیرد.
وی افزود: وظایفی كه ادارات نسبت به حقوق شهروندان دارند اعلام شده است چراكه مردم نهادی در دستگاه های اجرایی باید مورد اهتمام قرار گیرد.
قاسمی با بیان اینكه حقوق شهروندی اختصاص به قشر خاصی ندارد، اظهار داشت: حقوق شهروندی یا حقوق بشر منشا توجه به همه انسان ها فارغ از جنسیتی و قومیتی است كه در قرآن به كرامت نسبت به انسان تاكید شده است.
وی با بیان اینكه در نظام جمهوری اسلامی ایران رعایت حقوق بشر پیگیری می شود گفت: دركشورمان در رابطه با رعایت حقوق بشر قوانینی ذكر شده است و در كنار حقوق ملت، تكالیفی را بر عهده نظام های سیاسی قرار داده اند از این رو شهروند در جامعه حقوقی دارد كه به رسمیت شناخته شده است.
وی افزود: برای اینكه دستگاه ها بتوانند، حقوق مردم را رعایت كنند در مصوبه شورای عالی، قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی، فرهنگی و رئیس ستاد مركزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اعلام شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا بازرسان ستاد صیانت استان در حوزه عفاف و حجاب نسبت به بازرسی و ارزیابی عملكرد دستگاه های اجرایی اعزام می شوند و بر اساس شاخص ها ارزیابی ها صورت می گیرد.
/8138/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف