سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه ریزی یک زن و شوهر برای انجام حمله تروریستی در لندن


برنامه ریزی یک زن و شوهر برای انجام حمله تروریستی در لندن

باشگاه خبرنگاران/ دادگاهی در انگلیس یک زن و شوهر را برای برنامه ریزی به منظور انجام حملات تروریستی در لندن محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین،" دادگاهی در انگلیس یک زن و شوهر را برای برنامه ریزی به منظور انجام حمله تروریستی در دهمین سالگرد انفجارهای خونبار لندن محکوم کرد.

"محمد رحمان" 25 ساله که نام "بمب گذار خاموش" را برای خود در توییتر برگزیده، در حساب کاربری خود این پرسش را مطرح کرد: در صورتی که قرار باشد جایی منفجر شود، یک مرکز خرید بهتر است یا شبکه مترو لندن. وی همچنین بجای تصویر خود در حساب توییترش، عکس جان داعشی را قرار داده بود.
مسئولان انگلیس روز سه شنبه اعلام کردند محمد رحمان 25 ساله و "سنا احمد خان،" همسر 24 ساله وی از سوی دادگاه به اتهام برنامه ریزی برای حمله انتحاری محکوم شده اند. این زن و شوهر، در ماه مه (اردیبهشت) پس از آن که مقامات انگلیس اظهاراتی افراط گرایانه از آنها مشاهده کردند، بازداشت شدند. محمد رحمان در یکی از توییت های خود نوشته بود: "مرکز خرید "ویتسفیلد" یا خطوط مترو لندن؟ از نظرات شما تشکر می کنم ." همچنین این توییت به یکی از بیانیه های القاعده که درباره انفجارهای 2005 لندن منتشر شده بود، پیوند داده شده بود. در انفجارهای سال 2005 که از سوی 4 تروریست در خطوط حمل و نقل لندن انجام شد، 52 نفر جان خود را از دست دادند.
این زن و شوهر متهم شدند در تلاش بودند تا حمله خود را در 28 مه ( 7 خرداد) عملیاتی کنند. پلیس بیش از 10 کیلوگرم مواد قابل ساخت برای بمب از خانه آنها کشف کرده است. همچنین شواهد حاکی از آن است که محمد رحمان، با نام مستعار بمب گذار خاموش، توانایی دارد بمبی را در دو روز یا حتی کمتر بسازد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله تروریستی در متروی لندن