سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب سعادت: مداخله نظامی آنکارا در سوریه منجر به تجزیه ترکیه می‌شود


حزب سعادت: مداخله نظامی آنکارا در سوریه منجر به تجزیه ترکیه می‌شودباشگاه خبرنگاران/ رهبر حزب سعادت ترکیه به دولت این کشور هشدار داد که مداخله نظامی ترکیه در سوریه نه تنها خطا، بلکه فلاکت بار خواهد بود و منجر به تجزیه ترکیه می شود.

به گزارش گازته، "مصطفی کامالاک ،"رهبر حزب اسلامگرای سعادت روز چهارشنبه در یک نشست خبری با عنوان این مطلب افزود بیانات اخیر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه که تلویحا به معنی لزوم مداخله نظامی به سوریه بود، مایه نگرانی است.
وی با تاکید بر این که سیاست‌های دولت ترکیه در قبال سوریه از آغاز این بحران اشتباه و بی منطق بوده است، افزود ورود به سوریه بیش از یک خطا، موجب فلاکت برای ترکیه می شود و ادامه بحران و تشدید آن در نهایت به تجزیه احتمالی تجزیه ترکیه منجر خواهد شد.
کامالاک اضافه کرد ترکیه که ادعا داشت در صدد است به بازیگر اصلی در منطقه تبدیل شود با این خیال وارد میدان شد و امروز بیش از یک عضو سیاهی لشکر نیست.
وی با اشاره به عجز دولت ترکیه برای ورود به مناطقی در شهرهای کردنشین در جنوب شرق این کشور، تصریح کرد در چنین وضعیتی ورود به سوریه موجب وارد شدن به یک خطای بزرگتر خواهد بود.
رهبر حزب سعادت ادامه داد یک اشتباه را با اشتباه بزرگتر نمی توان از میان برداشت، مردم ترکیه خواهان زندگی با سعادت و با افتخار هستند و نمی خواهند که کشورشان به ابزاری در دست امپریالیسم تبدیل شود.
رجب طیب اردوغان به تازگی گفته بود ورود نکردن ترکیه به حادثه عراق ( اشغال عراق توسط آمریکا) اشتباه بود و من نمی خواهم ترکیه در مورد سوریه نیز این خطا را تکرار کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مداخله نظامی کردستان در سوریه