سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود فاضلاب بیمارستانها به کارون+فیلم


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رودخانه بزرگ کارون زمانی نماد پاکی و خروشانی در جنوب ایران بود اما امروز علاوه بر ورود زهاب های کشاورزی و صنعتی، میزبان فاضلاب های خام انسانی و بیمارستانی نیز شده است.

حجم آلودگی در کارون به حدی رسیده که در برخی نقاط حباب هایی به شکل آب اسیدی بر روی رودخانه دیده می شود و بوی نامطبوع تندی مشام و دیگر اندام تنفسی را در برخی نقاط ساحلی رودخانه آزار می دهد.

در فیلم زیر که از مقطعی از رودخانه کارون در شهر اهواز گرفته شده، فاضلاب با کانالی حفر شده به رودخانه میریزد و با وجود اینکه هیچ گونه بارشی نداریم، ایجاد حباب های پی در پی در آب رودخانه این سوال را به ذهن می رساند که شدت اسیدی شدن آب در این مقطع چقدر است؟

ورود فاضلاب بیمارستانهایی که در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند به درون رودخانه، به خصوص در شهر اهواز، فاجعه ای زیست محیطی و انسانی را رقم می زند؛ چرا که با وجود تبدیل شدن رودخانه کارون به کانال فاضلاب، هنوز هم این رودخانه تأمین کننده آب مزارع کشاورزی و خطوط لوله آب شرب منازل مسکونی است.

تا امروز هیچ سنجش دقیق و جامعی بر روی میزان آلایندگی کارون صورت نگرفته است؛ در حالی که سازمان هایی چون وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست مستقیما مسئولیت حفظ سلامت رودخانه را برعهده دارند. همچنین نهادهایی چون سازمان آب و برق خوزستان، شهرداری اهواز و استانداری خوزستان نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فاضلاب شهر در کارون