سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسیدگی به مناطق محروم در شعاع ۷۰کیلومتری هر طرح عمرانی‌‌/ اجرای هزار پروژه محرومیت‌زدایی


‌امیر پیرولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌‌ بیان کرد: گروه تخصصی کربلا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در سال 1368، به فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر حضور در عرصه بازسازی و سازندگی و براساس اصل 147 قانون اساسی، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ‌امروز تلاش کرده‌ایم‌، با بهره‌گیری از روحیه جهادی و با اقتدار در‌ مسیر سازندگی و در زمینه‌ ‌جاده‌ سازی، راه‌سازی، احداث ‌سد و شبکه‌ خطوط انتقال، صنایع معدنی و از این قبیل،‌ فعالیت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا گفت:‌ با استفاده از 14 مؤسسه اجرایی و یک مؤسسه مشاور با قدرت مانوردهی بالا‌ و استقرار ‌در اغلب نقاط کشور‌ جمهوری اسلامی به اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی مشغول هستیم.

وی افزود:‌ این گروه با به‌کارگیری 20 هزار نفر نیروی انسانی‌ متخصص و با بهره‌گیری 6 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی و مدرن، در عرصه آبادانی ایران اسلامی براساس معیارهای اقتصاد مقاومتی حضور دارد.

پیرولی ادامه داد: توانسته‌ایم با اجرای کیفی و به موقع و بعضاً زودتر از موعد پروژه‌ها، فراتر از تعهدات قراردادی توانسته است رضایت و اعتماد کارفرمایان‌ را جلب ‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا ‌به اخذ 32 رتبه یک در گرایش‌های مختلف از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:‌‌ رعایت اصول تضمین و کنترل کیفیت (QC و QA)، سرلوحه قراردادن دقت، سرعت و صرفه‌جویی اقتصادی، رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در مدیریت پروژه و استقرار آنها، توجه ویژه به سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) از اولویت‌های گروه کربلا در اجرای پروژه‌ها است.

* احداث آزادراه حرم تا حرم و کریدور ریلی ترانزیتی چابهار-زاهدان-مشهد

پیرولی با اشاره به فعالیت گروه کربلا در حوزه ایجاد زیرساخت‌‌های حمل و نقل کشور، افزود: در حوزه حمل‌ونقل در حال حاضر اجرای یک‌هزار کیلومتر آزادراه (حرم تا حرم) در دست داریم که در فاز اول 153 کیلومتر آن از قم تا گرمسار به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه حمل‌ونقل ریلی اجرای خط‌آهن چابهار تا زاهدان و ادامه مسیر تا مشهد مقدس را انجام می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا بیان کرد: همچنین اجرای پروژه آزادراه اراک تا خرم‌آباد و خط آهن گرگان تا اینچه‌برون توسط این مجموعه اجرا شده است.

پیرولی با بیان اینکه صنعت ترانزیت کشور از دنیا عقب است، گفت: توسعه چابهار و اجرای خط آهن چابهار - زاهدان تأثیر به سزایی در توسعه ترانزیت کشور و امنیت شرق کشور دارد.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا با بیان اینکه در پروژه‌های احداث سد نیز وارد شده‌ایم، گفت: اجرای خط انتقال آب کرمانشاه توسط گروه تخصصی کربلا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران روی خط کمربند مس جهان قرار دارد، بیان کرد: در شرایط تحریم توانستیم انتقال تکنولوژی در حوزه مس را انجام دهیم و 2 ماه پیش پروژه در این باره تحویل موقت شد.

* محرومیت‌زدایی مناطق محروم در شعاع 70 کیلومتری پروژه‌‌های عمرانی گروه کربلا

پیرولی با اشاره به توجه به مقوله محرومیت‌زدایی در پروژه‌های گروه تخصصی کربلا بیان کرد: تلاش کرده‌ایم، به شعاع 70 کیلومتری اطراف پروژه‌های در حال اجرای خود، روستاها و منطقه محروم را شناسایی ‌کرده و در صورت نیاز ساخت مساجد، تأمین آب و یا مرمت حسینیه‌ها‌ را انجام ‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا توجه به اقتصاد مقاومتی طبق تأکیدات مقام معظم رهبری را از اولویت‌های این گروه خواند و گفت: تلاش کرده‌ایم در انحصارشکنی اجرای پروژه‌ها، پروژه‌هایی که وابسته به خارج باشند را خود در داخل اجرا کنیم و رقیب بخش خارجی باشیم.

پیرولی افزود: در این راستا استفاده از توانمندی داخلی و تولیدکننده داخل اولویت گروه تخصصی کربلا است که این به افزایش اشتغال و رونق اقتصاد می‌انجامد.

* اجرای قطعه یک پروژه قطار سریع‌السیر قم - اصفهان‌

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا به پروژه‌‌های تکمیل شده و در دست اجرای این گروه عمرانی در بخش ریلی اشاره کرد و گفت: ‌برخی از این پروژه‌ها‌ شامل زیرسازی و روسازی راه‌آهن چابهار - زاهدان - مشهد، زیرسازی و روسازی راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون، زیرسازی و روسازی راه‌آهن یزد - اقلید، زیرسازی و روسازی راه‌آهن کرمانشاه - خسروی، راه‌آهن اهواز - سربندر، راه‌آهن اهواز - اندیمشک، قطار سریع‌السیر قم - اصفهان (قطعه 1)، قطعات 1، 2 و 3 راه‌آهن خواف - هرات، زیرسازی و روسازی راه‌آهن شیراز - بوشهر (قطعه 2)، زیرسازی قطعات 3 و 4 راه‌آهن گلگهر - شیراز، زیرسازی قطعه 4 راه‌آهن اربیل - میانه، زیرسازی قطعات 3 و 5 راه‌آهن مراغه - ارومیه،‌ زیرسازی راه‌آهن آپرین - محمدیه - قم، زیرسازی راه‌آهن مشهد - سرخس، زیرسازی راه‌آهن خیام - نیشابور، زیرسازی بخش‌هایی از راه‌آهن بافق - مشهد، زیرسازی راه‌آهن تربت حیدریه - سنگان، زیرسازی قطعه 7 راه‌آهن شیراز- اصفهان، زیرسازی راه‌آهن قم - ساقه، زیرسازی بخش‌هایی از راه‌آهن همدان - سنندج و زیرسازی راه‌آهن شلمچه - خرمشهر است.

* دولت توجه به مهندسی ارزش پروژه‌های آزاد‌راهی را در دستور کار قرار دهد

پیرولی به پروژه‌‌های تکمیل شده و در دست اجرای این گروه عمرانی در بخش جاده‌ای اشاره کرد و گفت: ‌برخی از این پروژه‌ها‌ شامل‌ آزادراه حرم تا حرم (قم - مشهد)، آزادراه اراک - خرم‌آباد، آزادراه مراغه-هشترود، آزادراه زابل زاهدان، بزرگراه اهرم - برازجان - گناوه، بزرگراه دیر - بوشهر، بزرگراه تهران - ساوه، تعریض محور هراز، احداث دو هزار کیلومتر راه روستایی، راه قزوین - الموت - تنکابن، ‌‌چهار خطه کردن محور اردبیل - مشکین شهر، راه زابل - دوست محمد، بزرگراه تهران - آبعلی و قطعه دوم راه شیراز - دشت ارژن، است.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا گفت: متأسفانه در کشور به بحث مهندسی ارزش پروژه‌های آزاد‌راهی توجه خاصی نشده که لازم است، این در دستور کار دولت قرار گیرد.

* اجرای یک‌هزار پروژه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری

وی بیان داشت: در راستای اهداف‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری‌، گروه تخصصی کربلا از محل انتفاع حاصل از اجرای پروژه‌ها و به منظور رفع چهره فقر از مناطق دور افتاده، پروژه‌های محرومیت‌زدایی را در برنامه کاری خود قرار داده و تاکنون بیش از یک‌هزار پروژه ‌را اجرا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی گروه تخصصی کربلا اصل محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در مناطق محروم کشور را اولویت این گروه عنوان کرد و گفت: برخی از پروژه‌های پیش‌رو در این‌باره شامل‌ آسفالت‌ریزی و بهسازی جاده‌ روستایی 154 مورد، ساخت‌ 94 باب مسجد، ساخت‌ 32 باب حسینیه، ساخت و بهسازی 16 مدرسه‌، احداث 9 دستگاه مخزن و منبع آب، ساخت 7 باب خانه بهداشت، اجرای 36 مورد آبرسانی و لوله‌کشی، احداث و بهسازی 22 زمین یا سالن ورزشی‌، اجرای 21 پروژه کانال آب‌بند خاکی و سیل‌بند، ساخت 12 باب مجتمع فرهنگی و کتابخانه، ساخت 30 باب غسالخانه‌، لایروبی‌ 17 قنات و ساخت ‌24 دستگاه پل‌ در مناطق محروم است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/1K7OAR


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی در دولت آباد