فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب «ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» در بوسنی رونمایی شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو، از کتاب «ایران مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» رونمایی به عمل آمد.

در این مراسم، علی‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی ایران طی سخنانی، اظهار کرد: کتاب «ایران مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» توسط مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه و تدوین شده است. در مقدمه کتاب در خصوص تنوع فرهنگ‌ها در ایران بنابر نظریه برخی از کارشناسان در قالب یک قاره بیان شده است.

وی گفت: از دیرباز در ایران اسلامی، پیروان ادیان زندگی همراه، صلح و آرامشی را با یکدیگر داشته‌اند و پس از ورود اسلام به ایران در 14 قرن پیش نه تنها این همزیستی با مشکل و محدودیتی مواجه نشده است، بلکه می‌توان گفت رشد و بالندگی فرهنگ ایرانی محصول همکاری و تعاون این فرهنگ‌ها و ادیان مختلف و متنوع است.

عامری در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ما می‌توانیم بگوییم که زندگی پیروان ادیان مختلف در ایران فراتر از همزیستی مسالمت‌آمیز است، چراکه پیروان ادیان مختلف علاوه بر داشتن آزادی کامل در انجام عبادات و مناسک دینی و سبک زندگی خود به دلیل حضور در سطوح تصمیم‌سازی مانند داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی و نیز مناصب اجرایی دارای نقش مشارکت سازنده در کشور هستند و در ایام دفاع مقدس نیز شهدایی را برای حفظ و صیانت از سرزمین خود تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: در طول سه دهه گذشته، گفت‌وگوهای سازنده‌ای بین اسلام و پیروان ادیان مختلف از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها سامان داده شده که نتایج مثبتی جهت متبلور ساختن نقاط مشترک این ادیان با اسلام داشته است.

گفت‌وگو، تفاهم و احترام به یکدیگر میان مسیحیت و اسلام

ایوو مارکوویچ، استاد دانشگاه و مؤسس و رئیس انجمن پونتانیما طی سخنانی، گفت: نمایندگان ادیان مسیحیت و اسلام در همه جای دنیا هر روز به هم نزدیک می‌شوند و همکاری‌های و ارتباطات آنها روز به روز بهتر و قوی‌تر می‌شود؛ بزرگان و پیروان این دو دین ضمن گفت‌وگو و احترام به یکدیگر بر سر مسائل خود به تفاهم می‌رسند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
همزیستی مسالمت آمیز