فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شاعران خوب، عمیق‌تر فکر می‌کنند


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، نشست افتتاحیه پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی با حضور علی‌محمد مودب، شاعر و مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و جمعی از شاعران در سالن همایش‌های حسین فهمیده واقع در کردان کرج برگزار شد.

در این مراسم مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب با اشاره به سادگی زبان حسین منزوی، بر لزوم دوری از غرق شدن در اصطلاحات ادبی تاکید کرد و گفت: من شاعرانی دیدم که چیزی از اصطلاحات ادبی نمی‌دانند اما شاعرانی بزرگی هستند، در نتیجه معتقدم که نباید سواد ادبی بشود همه‌چیز.

مودب بر لزوم یادگیری درست آموختن تاکید کرد و گفت: باید روش آموختن را آموخت که البته بستگی به نوع زندگی، ادب و ... دارد. آموختن مقدماتی دارد که باید مورد توجه قرار داد. من معتقدم که همیشه باید دانش‌آموز بود حتی اگر به درجه استادی دست یابید. چراکه یکی از ویژگی‌های بزرگان معلمی است. معلمی موجب می‌شود که دانش‌آموزی در وجود انسان نهادینه شود.

این شاعر در ادامه به نقش جدی شاعران بزرگی چون مولوی و سعدی در دین‌شناسی، دنیاشناسی، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی اشاره کرد و توضیح داد: انسان‌ها و در واقع شاعران بزرگی در تاریخ تفکر ما وجود دارند که البته تاثیر آن‌ها بسیار واضح و مشهود است.

وی با بیان اینکه شاعران جایگاهی ویژه‌ای در تفکر و عمل دارند، افزود: متاسفانه امروز در این زمینه به دلیل تغییر ساختارهای آموزشی سنتی ما و اکتفا به چند واحد معارف اسلامی در دانشگاه‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم. این نیازی است که باید  در پی رفع آن بود.

مودب معتقد است که شاعرانی که می‌خواهند جدی‌تر کار را دنبال کنند باید در بحث تفکر متمرکزتر شوند. مودب با بیان اینکه علاوه بر مطالعه کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه باید از آثار متفکران معاصر امروزمان نیز مطالعه داشت، توضیح داد: از نویسنده‌های امروز می‌توان به نام‌هایی چون قیصر امین‌پور، محمدکاظم کاظمی، سیدحسن حسینی، علی معلم و دیگر انسان‌های صاحب منظر و دیدگاه اشاره کرد.

وی به وظایف هر فرد در قبال خود اشاره کرد و گفت: باید دید که هر فرد در قبال خود چه وظایفی بر عهده دارد و در ادامه باید چراغ روشنی که به واسطه معرفت و جستجو در عالم ادبیات در وجود شما قرار دارد، در وجود دیگران نیز روشن کنید.

پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی از سه‌شنبه 11 تا جمعه 14 اسفندماه در مجموعه فرهنگی، تفریحی، آموزشی کردان کرج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/JDEJ6R


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 224 تا 227 سوره شعراء، شاعران خوب و بد ، لباس شهرت