سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیمان دوبلین اروپایی بر اساس دروغ ساخته شده است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "یوشکا فیشر"، وزیر امور خارجه اسبق آلمان در گفت‌وگو با "اس ار اف" سوئیس دیدگاه فرانسه بعد از حملات تروریستی پاریس مبنی بر اینکه ما در جنگ قرار داریم را قابل درک ارزیابی کرده و این حملات را یک تهدید بسیار سخت دانست که همچنین در دیگر نقاط اروپا می تواند اتفاق بیافتد.

وی افزود: ما از سال 2009 با یک سری کامل از بحران‌ها روبه‌رو هستیم؛ ما بحران اوکراین یا الحاق کریمه به روسیه را داشتیم و خطرات امنیتی در همسایگان ما به صورت روزافزون وجود دارد. همه این‌ها نشان می‌دهد این تصور که ما اروپاییان در جزیره خوبی‌ها زندگی می‌کنیم که توسط دریاهایی مواج احاطه شده است و مسائل و مشکلات به دیگران مربوط می‌شود دیدگاه نادرستی است.

"فیشر" همچنین گفت: اگر ما به مسائل و مشکلات همسایگان خود اهمیت ندهیم این مشکلات دیر یا زود به اتاق نشیمن ما وارد می‌شوند. این درسی است که ما باید بگیریم.

عدم هماهنگی اعضاء مسئله اصلی اتحادیه اروپا است

وزیر خارجه اسبق آلمان همچنین مسئله عدم هماهنگی در اتحادیه اروپا وهمبستگی را ازمسائل مرکزی در این اتحادیه دانسته و گفت: اتحادیه اروپا و نهادهای آن برای چنین بحرانی ساخته نشده اند. همچنین مناسبات کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بروکسل در تعادل موثری که یک رفتار سریع در بحران ها را امکان پذیر سازد نیست. تنها بروکسل در ایجاد چنین شرایطی مقصر نیست. همچنین آلمان و اتریش مقصرند که کمک های مالی خود به کمیساریای عالی پناهندگان در سال گذشته را کاهش دادند.

وی افزود: نتیجه این اقدام کاهش حمایت ها برای پناهندگان در اردن، لبنان یا ترکیه شد. از این رو ما نباید تعجب کنیم که انسان ها در شک و تردید زیاد به اروپا روی می آورند.

فیشر در ادامه فشارهای داخلی و فشارها از سمت راستگراها را بر دولت های اروپایی در سایه هجوم مهاجران بالا ارزیابی کرده و گفت: کشورهای اروپایی اعتقاد دارند که در صورت رد یک موضع همبستگی می توانند این فشارها را کاهش دهند. من این را ارزیابی نادرستی می دانم.وی در ادامه تصریح کرد که این برای اتحادیه اروپا کار ساده ای نیست که یک طرح جدید پیدا کند.

پیمان دوبلین اروپایی بر اساس دروغ ساخته شده است

طرح سابق (پیمان دوبیلن سه) بر اساس یک دروغ ساخته شده است. یونان و ایتالیا بار سنگینی را در سایه این قانون تحمل می کنند. نخست وزیر ایتالیا چندین بار در شورای وزرای اتحادیه اروپا همبستگی دیگر کشورها را خواستار شد اما چیزی دریافت نکرد. ما به طرح جدید نیاز داریم که این گونه باید باشد که مرزهای خارجی اروپایی به صورت مشترک حمایت شده و مشترکا با قاچاقچیان مبارزه شود. همچنین یک کلید توزیع پناهندگان در اروپا نیاز است. البته این روند مدتها به طول می انجامد.

فیشر در ادامه از مواضع مرکل در قبال بحران پناهندگان حمایت کرده و با رد استفاده از گاز اشک آور و پلیس و آب پاش برای مقابله با پناهندگان گفت: مرکل تصمیم درستی برای جلوگیری از یک شرایط اضطراری انسانی گرفته است.

روی آوردن غرب به روسیه در بحران سوریه فرصت بزرگی است

وزیر امور خارجه اسبق آلمان اینکه غرب در حال حاضر برای حل بحران سوریه کمی به روسیه متمایل شده است را یک فرصت بزرگ دانست و در عین حال گفت: ما نباید این خطا را مرتکب شویم که سوریه را با اوکراین مرتبط کنیم. من روش مذاکرات هسته ای با ایران را در این راستا توصیه می کنم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس وین برای حل بحران سوریه گفت: اگر ما موفق شویم روند شروع شده در این کنفرانس را در پیش گرفته و یک تغییر و تحول در سوریه را به یک قطعنامه شورای امنیت بر اساس فصل هفتم پیوند بزنیم این یک گام بزرگ رو به جلو است. این روند باید با رویکرد دیپلماتیک مرتبط شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دروغ اروپایی