سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ بدن ما روزانه به چه مقدار آهن نیاز دارد؟


دکتر سلام/ بدن ما روزانه به چه مقدار آهن نیاز دارد؟سلامت نیوز/ آهن یکی از عناصر ضروری و مورد نیاز بدن است که کمبود آن منجر به بروز مشکلات فراوانی برای بدن می شود. میزان آهن مورد نیاز بدن بسته به سن، جنس و وضعیت افراد متفاوت است.

در این بین زنان باردار به آهن بیشتری نسبت به سایر گروه ها نیازمندند. همچون سایر ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن توصیه کارشناسان سلامت بر این است که آهن را از منابع غذایی طبیعی در دسترس تامین کنید و از مصرف خودسرانه مکمل های آهن پرهیز نمایید. از این مکمل ها در موارد خاص و جهت برطرف کردن کمبود آهن بدن استفاده می شود. در سال های اخیر برای برطرف ساختن کم خونی آهن، غنی کردن مواد غذایی که روزانه به طور معمول مصرف می شوند توصیه شده است. همچنین مواد غذایی غنی از آهن را باید شناخت و در رژیم غذایی روزانه گنجاند.

شما می توانید از بسیاری از منابع غذایی حیوانی و گیاهی آهن دریافت کنید. گوشت گاو و بوقلمون از جمله منابع غنی از آهن هستند. در بین گیاهان نیز حبوبات منابع خوب آهن هستند.

غذاهای غنی شده از آهن مثل غلات نیز سرشار از آهن هستند.






منبع: سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
‫نیاز بدن به آهن و مس را چگونه جبران کنیم؟ / آهن شیمیایی برای بدن خطرناک است‬‎