سازه‌های مسکونی با اصول زمین‌شناسی مقاوم‌سازی شوند


‌سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی بر مقاوم‌سازی سازه‌های مسکونی با توجه به اصول زمین‌شناسی تاکید کرد و گفت: توجه به اصول ارایه شده توسط سازمان زمین‌شناسی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر از کنار این مسایل به سادگی عبور کنیم، بعدا پشیمانی به بار خواهد آمد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، احمد محمدزاده در حاشیه بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور در تبریز، با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این سازمان برای بحث‌های مطالعاتی، اظهار داشت: خدمات مطالعاتی در رابطه با شناخت زمین‌های استان از نظر شناسایی گسل‌ها و تحقیق در حوزه اکتشافات بسیار خوب بوده و قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث شناسایی گسل‌ها علی‌الخصوص در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور، افزود : مهم‌ترین مساله در بحث زمین‌لرزه پیشگیری بوده و باید سازه‌های مسکونی با توجه به اصول ارایه شده توسط سازمان زمین‌شناسی مقاوم‌سازی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی و انبوه‌سازان، قبل از آن که واحدی را مستقر کنند برای حفظ و صیانت از سرمایه‌های اختصاص داده شده به پروژه‌ها حتما باید از توصیه‌های سازمان زمین‌شناسی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی باید از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی به خوبی بهره‌مند شود، گفت: با توجه به ظرفیت بالای سازمان در حوزه خدمات مطالعاتی، فضای خوبی برای همکاری بین صنایع و این مرکز وجود دارد و امیدواریم روسای تشکل‌ها از این مرکز بازدید داشته و از ظرفیت‌ها بهره‌مند و با کارشناسان فعال این مرکز آشنا شوند.

محمدزاده در ادامه در خصوص مشکلات و موانع پیش روی این مرکز، گفت: با توجه به اهمیت سازمان زمین‌شناسی و ظرفیت بالای این سازمان ضمن بررسی مشکلات تامین بودجه تحقیقات و مابقی هزینه‌هایی که در خصوص تحقیقات برون‌سپاری شده متعهد شدند با پیگیری تلاش خواهیم کرد با تامین اعتبارات لازم مشکلی در مسایل تحقیقاتی سازمان ایجاد نشود.

وی در خصوص بحث نیازهای تجهیزاتی سازمان، ادامه داد: مقدار وسایل و امکانات مورد نیاز احصا و بعد از بررسی در حد امکان از طریق مکاتبات تامین می‌شود.

محمدزاده با اشاره به وجود آزمایشگاه‌های مجهز در مرکز تبریز، گفت: ضمن توسعه این تجهیزات، این مرکز می‌تواند به دانشگاه‌ها و دانشجویان برای رفع نیازهای کارشناسان و آموزش‌ها، خدمات ارایه دهد.

محمد فریدی، مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور در ادامه گزارشی از مطالعات زمین شناختی در استان در خصوص زمین لرزه‌ها و بحث دریاچه ارومیه و عملکرد و مشکلات این سازمان ارایه کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ترمیم و مقاوم سازی سازه های بتنی