سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشت گندم در سال ۹۵ آغاز شد


برداشت گندم در سال ۹۵ آغاز شدمهر/ معاون وزیرجهاد از آغاز برداشت گندم در مناطق جنوبی کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود خرید این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و به حدود ۱۰ میلیون تن برسد.

علی قنبری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول در اواسط فروردین‌ماه جاری در ۵ استان جنوبی کشور آغاز شده است، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط مطلوب جوی و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه به زراعی، خرید این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و به حدود ۱۰ میلیون تن برسد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به شروع برداشت گندم از مزارع جنوب کشور گفت: خرید تضمینی گندم در ۵ استان جنوبی کشور از جمله خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و هرمزگان، شروع و مراکز خرید این استان‌ها فعال شده اند ضمن اینکه در مراکز یاد شده ۲۲ هزار تن گندم خریداری شده است.

قنبری اظهارداشت: پیش بینی می‌شود امسال مقدار خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی به حدود ۱۰ میلیون تن برسد که بارش‌های خوب و اقدامات دولت از جمله اعلام به موقع و مناسب نرخ خرید تضمینی گندم و به زراعی در این افزایش موثر است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای خرید ۱۰ میلیون تن گندم، بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که اقدامات اولیه برای تامین آن انجام شده و امیدواریم در سال‌جاری بهای گندم‌های خریداری شده به کشاورزان به موقع پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: نرخ خرید تضمینی برای گندم معمولی ۱۲۷۰۵ ریال و برای گندم دوروم ۱۳۰۶۰ ریال از سوی دولت تعیین شده است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان قطب کمی و کیفی گندم در کشور است، تصریح کرد: ۹۲ مرکز خرید آماده خرید تضمینی گندم در سال‌جاری در این استان هستند و تاکنون ۸ هزار تن گندم توسط این مراکز از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم از استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شود، میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته را ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن اعلام کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
برداشت گندم در خراسان شمالی