فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عزاداری مردم آستارا در سوگ رسول مهربانی ها


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) جمع کثیری از شیفتگان نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از محل روبه روی سپاه ناحیه آستارا تا مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) شهرستان آستارا با پای پیاده به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.
مردان و زنان شرکت کننده در این آیین با پوشیدن لباس های حزن و اندوه عشق و علاقه خود را به پیامبر مهربانی و رافت و کریم اهل بیت نشان دادند.
این عزاداری خیابانی در شهرستان آستارا در یک هوای سرد بر پا شد ولی حرارت قلبی و معنوی مردم به پیامبر گرامی اسلام (ص) گرمابخش جان ها شده بود.
عزاداران پس از رسیدن به مقصد، ادامه مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) را در محل مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار کردند.
احسان و نذورات خیران به عزاداران حاضر حال و هوای خاصی را به این آیین سراسر از نور و معرفت بخشیده بود.
امام جمعه شهرستان آستارا در این آیین گفت: سنت نبی مکرم اسلام (ص) را باید در لحظه لحظه زندگی خودمان جاری کنیم تا به سعادت نهایی دست یابیم.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: روز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) از بزرگترین مصیبت های جهان است چراکه پیامبر اکرم (ص) اشرف مخلوقات و برگزیده پیامبران الهی بودند.
وی با اشاره به اینکه حضرت محمد مصطفی (ص) به عنوان ختم نبوت و رسالت از سوی خداوند انتخاب شد ، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دلایل برتری پیامبر اکرم (ص) نسبت به سایر پیامبران رهاورد آسمانی آن حضرت یعنی قرآن کریم بود.
حجت الاسلام حافظ نیا شهادت دادن پیامبر اکرم (ص) بر اعمال سایر پیامبران امت های مختلف در روز قیامت را نیز از جمله دلایل برتری حضرت ختمی مرتبت خواند و ادامه داد: تمامی این دلایل بصورت محکم و متقن در آیات مختلفی از قرآن کریم آمده که شایسته است علما نسبت به تفسیر و تبیین آنها در بین مردم اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در وصف ویژگی های حضرت محمد مصطفی (ص) زبان و قلم قاصر است، افزود: مهربانی و نرم خویی با مردم ، پرهیز از هرگونه خشونت ، عفو و گذشت ، گشاده رویی ، پرهیز از مدح و تعریف افراد و قاطعیت در انجام امور مسلمانان از جمله ویژگی های بارز اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) بود.
ذکر مصیبت در سوگ سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و قرائت زیارت نامه پیامبر اعظم (ص) از دیگر بخش های این آیین بود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.ک/2
7105/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کاروان بی ساربان (سوگ ایل)/ رسول نجفیان