راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی صنعت آب و برق در دانشگاه‌ها


تفاهم‌نامه همکاری علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت نیرو در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، به امضای دکتر فرهادی وزیر علوم و مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو رسید.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، گسترش همکاری‌ها و ایجاد هم‌افزایی در صنایع آب و برق و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و توسعه تحقیقات هدفمند و کاربردی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در حوزه‌های آب و انرژی، هدف امضای این تفاهم‌نامه همکاری است.

بر اساس این گزارش، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مطالعاتی و آینده پژوهشی در حوزه‌های مورد نیاز صنعت آب و برق، اعطای مراتب و کرسی‌های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه، حمایت از تحقیقات مستمر اعضای هیات علمی با اعطای اعتبار پژوهشی در صنعت آب و برق و اعطای فرصت‌های مطالعاتی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فرصت‌های پژوهشی پسا دکتری از جمله محورهای تفاهم‌نامه وزارت علوم و وزارت نیرو است.

همچنین راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی صنعت آب و برق در دانشگاه‌ها، حمایت از توسعه آزمایشگاه‌های مرجع و مشترک و شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا و همکاری در برگزاری دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، زمینه حضور دانشجویان در نیروگاه‌ها تسهیل می‌شود، اولویت‌های پژوهشی وزارت نیرو در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، وزارت نیرو برای فارغ‌التحصیلان ممتاز دوره دکترا و استادان جوان دوره پژوهشی پسا دکترا تعریف می‌کند و به اعضای هیات علمی که به مدت پنج سال با صنعت آب و برق همکاری منسجم داشته باشند، اعتبار پژوهشی اعطا می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلیپ بارگذاری سازه آموزشی دومین کارگاه ساخت سازه ماکارونی دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور)