علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برگزاری آزمون پذیرش داوطلبان درمقطع كارشناسی موسسه امام خمینی قم


حجت الاسلام مهدی عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آزمون بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نظارت سازمان سنجش كشور ترتیب می یابد و داوطلبانی كه بتوانند نمره قبولی را در این مرحله و امتحان شفاهی كسب كنند برای تحصیل در موسسه امام خمینی در سال تحصیلی 96-95 پذیرش می شوند.
وی بیان كرد: برادران و خواهران طلبه رسمی حوزه های علمیه جهت تحصیل در یكی از 13 رشته علوم انسانی در مقطع كارشناسی كه در موسسه امام خمینی(ره) تدریس می شود، در صورت انجام فرایند ثبت نام می توانند در این آزمون شركت كنند.
وی با بیان اینكه در موسسه امام خمینی(ره) عنوان تمام رشته ها با معارف اسلامی آغاز می شود ادامه داد: در حوزه های مختلف علوم انسانی رشته هایی همچون اخلاق، ادیان، حقوق، مدیریت، فلسفه، كلام، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد در این موسسه تدریس می شود.
عباسی گفت: دوره های آموزشی موسسه در دو بخش حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود كه در دوره نیمه حضوری خواهران و برادران می توانند شركت كنند اما دوره حضوری ویژه برادران است.
وی با اشاره به اینكه دوره تحصیل در مقطع كارشناسی این موسسه چهار سال به طول می انجامد افزود: داوطلبان شركت در آزمون ورودی موسسه امام خمینی(ره) باید سطح یك حوزه را گذرانده و اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه های علمیه داشته باشد.
وی ادامه داد: موفقیت در آزمون كتبی و كسب نمره مورد نظر، داوطلب را وارد مرحله آزمون شفاهی و مصاحبه می كند كه در صورت پذیرفتن شدن در آن، آنان از اول مهر ماه امسال مشغول تحصیل در رشته مورد نظر خود می شود.
عباسی گفت: آزمون بر اساس درس هایی همچون فقه، اصول، منطق، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی كه طلبه ها در طول دوران تحصیل خود در حوزه گذرانده اند، طراحی شده است.
وی با اشاره به اینكه حدود 700 متقاضی شركت در این آزمون و تحصیل در موسسه امام خمینی(ره) هستند افزود: در تعداد پذیرفته شدگان محدودیتی وجود ندارد و داوطلبانی كه بتوانند در آزمون كتبی 30 درصد و در آزمون شفاهی 50 درصد نمره كل را كسب نمایند می توانند در این موسسه تحصیل كنند.
وی ادامه داد: محل برگزاری آزمون ساختمان مركزی موسسه امام خمینی(ره) در بلوار جمهوری شهر قم است و از ساعت 7:30 فرآیند اجرایی آزمون آغاز می شود.
موسسه امام خمینی(ره) از سال 1374 فعالیت خود را آغاز كرده است و در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری از میان طلبه ها دانشجو پژوه می پذیرد.
/7405/ 1175/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برگزاری آزمون کمبریج در مدارس تحت پوشش موسسه