سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج جالب توجه یک تحقیق برای از بین بردن فقر


نتایج جالب توجه یک تحقیق برای از بین بردن فقرتسنیم/ نتایج تحقیق موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهام حاکی است که تنها 10 درصد هزینه های نظامی جهان برای دستیابی به هدف پایان دادن به فقر و گرسنگی در جهان طی 15 سال کافی خواهد بود.

به گزارش رویترز، نتایج تحقیق موسسه تحقیقات بین‌المللی صلح استکهام نشان می‌دهد که هزینه های نظامی جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی برای نخستین بار در چهار سال گذشته، یک درصد رشد داشته است.

این گزارش افزود: میزان هزینه های نظامی جهان در سال 2015 میلادی برای نخستین بار در چهار سال گذشته با رشد یک درصدی روبرو شده است.

این گزارش حاکی است: هزینه های نظامی جهان سال گذشته به بیش از 1700 میلیارد دلار رسیده است. گرچه هزینه های نظامی آمریکا طی سال گذشته با کاهش 2.4 درصدی روبرو شده و به 596 میلیارد دلار رسیده ولی ایالات متحده همچنان بیشترین سهم را در هزینه های نظامی جهان در اختیار دارد.

میزان هزینه های نظامی چین نیز طی سال 2015 میلادی با 7.4 درصد افزایش به بیش از 215 میلیارد دلار رسیده و چین پس از آمریکا در رتبه دوم از نظر هزینه های نظامی قرار دارد.

عربستان سعودی و روسیه در رتبه های سوم و چهارم هستند و انگلیس در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهام افزود: هزینه های نظامی طی سال گذشته بیش از 2.3 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل داده و 10 درصد این رقم برای دستیابی به هدف پایان دادن فقر و گرسنگی تا سال 2030 میلادی کافی خواهد بود. 193 کشور عضو سازمان ملل در ماه سپتامبر به توافق رسیدند تا فقر و گرسنگی را تا سال 2030 میلادی ریشه کن کنند.

آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که 800 میلیون نفر در جهان در فقر مطلق به سر برده و از گرسنگی رنج می برند. کشورهای جنگ زده و بی ثبات با بیشترین نرخ فقر اقتصادی روبرو هستند.

گزارش موسسه صلح استکهلم نشان می دهد که هزینه های نظامی طی سال گذشته در آسیا، اروپای شرقی و مرکزی و خاورمیانه با افزایش روبرو شده است.

هزینه های نظامی در آمریکای شمالی، اروپای غربی، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و آفریقا با کاهش روبرو شده است. بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت و خروج نظامیان از افغانستان و عراق تاثیر زیادی بر کاهش هزینه های نظامی در این مناطق داشته است.

کشورهایی مثل الجزایر، آذربایجان، روسیه، عربستان سعودی و ویتنام که هزینه های نظامی خود را در سال 2015 افزایش داده اند، یا با منازعه و جنگ روبرو هستند یا با افزایش تنش های منطقه ای مواجه شده اند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
دنیا باید هرچه زودتر به این دلیل پنهان فقر توجه کند