سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جروزالم پست بررسی کرد: ابعاد مختلف سخنان دبیرکل حزب‌الله


جروزالم پست بررسی کرد: ابعاد مختلف سخنان دبیرکل حزب‌الله فارس/ نشریه صهیونیستی در تحلیل سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان، آن را ترکیبی از هشدار به اسرائیل درباره صدماتی که می‌تواند در جنگ آینده به آنها وارد کند و همچنین تمایل نداشتن به تنش افزایی با این رژیم دانست.

روزنامه «جروزالم پست» چاپ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای مفصل به بررسی سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و آن را از چهار منظر مورد بررسی قرار داده و نتیجه گیری کرد که تهدیدات کلامی حزب‌الله علیه اسراییل برای آن است که نشان دهد اصول مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی اساس وجودی این گروه می‌باشد.

در ابتدای این مقاله با اشاره به دو سخنرانی اخیر دبیرکل حزب‌الله آمده است: «با اینکه وی معمولا بخش اعظم سخنانش را بطور مستقیم به اسراییل اختصاص می‌دهد اما هدف اظهاراتش فقط این رژیم نیست. جامعه لبنان و به تبع آن کل جهان عرب از دیگر اهداف سخنان نصرالله است.»

جروزالم پست بُعد اول سخنان دبیرکل حزب‌الله را جنگ سوریه اعلام کرده و نوشت: «سخنان 16 فوریه نصرالله در زمان مذاکرات صلح ژنو انجام شد که شرکت کنندگان در تلاش بودند تا به توافق درمورد سوریه برسند. در آن زمان وی از دولت اسد و اهمیت یکپارچه ماندن سوریه دفاع کرد.»

سخنرانی دوم وی زمانی انجام شد که روسیه بصورت غافلگیرانه‌ای اعلام کرده بود نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند. نصرالله اعلام کرد که از قبل در مورد تصمیم روسیه به وی اطلاع داده شده بود و بر روی تاثیر این اقدام روس‌ها تاکید کرد.

دومین بُعد صحبت‌های سیدحسن نصرالله از نگاه این نشریه بر روی دشمنان این گروه علی‌الخصوص آمریکا و عربستان سعودی تمرکز دارد: «اقدامات عربستان علیه حزب الله عامل دیگری است که به سخنان وی اضافه شده‌اند از جمله تصمیم ریاض برای قطع حمایت مالی از ارتش.»

اقدامات عربستان سعودی برای فشار آوردن به دولت لبنان بدلیل ناتوانی از جانبداری از این حکومت و یا به عبارت دیگر در اعتراض به اداره شدن توسط حزب‌الله طراحی شده‌اند.»

بُعد سومی که جروزالم پست مطرح می‌کند به جو داخلی حاکم بر لبنان مربوط می‌باشد: «برخلاف برتری حزب‌الله و ضعف تدریجی مخالفان این گروه در لبنان اما حزب‌الله نتوانسته در انتخاب شدن رئیس جمهور این کشور از سوی پارلمان موفق عمل کند.»

این نشریه، موضوع رژیم صهیونیستی را چهارمین بُعد از اظهارات دبیرکل حزب‌الله بیان کرده و نوشت: «قدرت آتش حزب‌الله در برد و دقت اصابت به اهداف برای رده‌های مختلف نظامی و سیاسی اسراییل کاملا شناخته شده است. البته اظهارات وی به معنای آن نیست که این گروه برای حمله به اهدافی که اعلام کرده عجله داشته باشد.»

بر این اساس، با نزدیک شدن به دهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله در دومین جنگ (سی‌وسه روزه) علیه اسراییل، نصرالله قصد دارد تا به کشورهای عربی دیگر یادآوری کند در صورت اتفاق نظر جامعه عرب و کشورهای سنّی علیه رژیم صهیونیستی می‌توان بار دیگر آن را شکست داد.»

جروزالم پست در پایان نوشت: «سخنان دبیرکل حزب‌الله ترکیبی از هشدار به اسراییل درخصوص صدماتی که می‌تواند در جنگ آینده به آنها وارد کند و همچنین عدم تمایل به تنش افزایی و به تعویق انداختن درگیری با این رژیم می‌باشد.»

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
گفتگو با معاون دبیرکل حزب الله