علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چاپ دو مجموعه شعر و یک داستان بلند جدید/ یاغی‌ها به کوه زدند


به گزارش خبرنگار مهر، نشر داستان به تازگی و در آستانه عید نوروز، ۳ کتاب جدید را منتشر و راهی بازار نشر کرده که ۲ عنوان از آن ها، مجموعه شعر و یک عنوان نیز داستان بلند است.

«دنیا همین است دخترِ خوب» عنوان یکی از مجموعه شعرهای یادشده است که اشعارش توسط رضا نظری ایلخانی سروده شده و دومین کتاب شعر این شاعر کرمانشاهی است. «و آن تاک انبوه» عنوان مجموعه شعری است که پیش از این از نظری ایلخانی به چاپ رسیده است.

این شاعر جوان در کتاب «دنیا همین است دختر خوب» به سادگی زبان رو آورده و با نگاهی عاشقانه درباره طبیعت و هستی شعر سروده است.

این کتاب با ۷۲ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است.

اما کتاب دیگری که نشر داستان به تازگی منتشر کرده هم متعلق به رضا نظری ایلخانی است اما در ژانر ادبیات داستانی. این کتاب با نام «یاغی ها به کوه می زنند» یک داستان بلند را با این نام در بر می گیرد.

این کتاب اولین تجربه نظری در حوزه داستان نویسی است و می توان آن را در گونه ادبیات اقلیمی طبقه بندی کرد. داستان این کتاب با قلمی واقع گرایانه نوشته شده و با توجه به فعالیتی که نویسنده در حوزه شعر دارد، زبانی شاعرانه دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

...رعد شلّیک گلوله در تمام کوهستان‌های آن حوالی پیچید و صخره‌ها را هراسان از خواب سنگین نیمه‌شب‌شان پراند...

...لحظاتی گذشت؛ سنگین و سهمگین...؛ دختر به آهستگی چشم‌هایش را گشود؛ هنوز همان‌جا بود. سرش را برداشت؛ ستاره‌های درشت و ماه سپید، هنوز در آسمان صاف بلند می‌درخشیدند؛ هنوز امام‌زاده با گنبد فیروزه‌ای تابان و چراغ‌های روشنش آنجا بود؛ و رود زیبا، با امواج ریزِ آرام و انعکاس دل‌انگیز مهتاب، آنجا بود؛... آبادی آنجا بود، قلعه آنجا بود؛... و صخره‌ها دوباره بر بستر کوه خفته بودند...

آخرین تیر دختر، خطا رفته‌بود؛...

این کتاب هم با ۸۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

سومین کتاب جدید این ناشر هم یک کتاب شعر با عنوان «باد شایعه ای ست که میان برگ ها پیچیده» است. اشعار این کتاب سروده امیر پشنگ است و اولین اثر چاپ شده از این شاعر کرمانشاهی است.

این کتاب گزیده اشعار ۱۰ سال گذشته امیر پشنگ را در بر می گیرد و به دو بخش تقسیم می شود که در بخش نخست، شعرهای نسبتا بلند و با مضامین مختلف جا گرفته اند. دومین بخش کتاب نیز با عنوان «حالا که آمده ای» ۳۵ شعر کوتاه را در بر می گیرد که سطر «حالا که آمده ای» در ابتدای همه آن ها، باعث پیوسته شدن این ۳۵ قطعه می شود.

یکی از اشعار این کتاب را می خوانیم:

ما موجودات خوشبختی نیستیم یکی یکی سنگ ها را پرت می کردیم یکی یکی پرنده ها می مردند چه می شد اگر یکی یکی حواس سنگ‌ها را پرت می‌کردیم یکی یکی پرنده‌ها فرار می‌کردند...

این کتاب با ۱۱۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
کتاب «قصه های شب برای دختران یاغی»