امینی: کمیسیون حقوقی مجلس ارتباطش را با جامعه حقوقی افزایش دهد


یک وکیل دادگستری با بیان اینکه عملکرد کمیسیون حقوقی مجلس عملکرد ضعیفی نبوده است، گفت: رای مردم در هفتم اسفند ماه سال 94، معنادار بود که به طور طبیعی، انتظار ما را از کمیسیون حقوقی مجلس آینده نسبت به کمیسیون‌های قبلی افزایش داده است.

عیسی امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تخصصی شدن عملکرد و استفاده از نظرات حقوقدانان در کمیسیون حقوقی مجلس دهم را از انتظارات مهم جامعه حقوقی از منتخبان مردم عنوان کرد و گفت: یکی از انتظارات ما شهامت نمایندگان در وضع قوانین است؛ قوانینی که دارای ایرادات و مشکلات عدیده نباشند.

وی وضع قوانین را نیازمند پشتوانه تخصصی حقوقدانان دانست و اظهار کرد: کمیسیون حقوقی مجلس باید ارتباطش را با جامعه حقوقی افزایش دهد.

امینی با اشاره به لزوم استقلال نمایندگان اضافه کرد: قضات حاضر در کمیسیون حتی اگر از قضات دادگستری هم باشند تابع قوه قضاییه نیستند و وکلای حاضر در کمیسیون وابسته به کانون وکلا نیستند و به دور از جناح‌ها و جهت‌گیری‌های صنفی باید در جهت منافع عمومی کشور گام بردارند.

این وکیل دادگستری بر اهمیت صداقت منتخبان مردم تاکید و دلیل این تاکید را اینگونه بیان کرد: نمایندگان اگر با صداقت عمل کنند، هم حمایت مردم را به‌عنوان پشتوانه خود خواهند داشت و هم در عملکرد خود پیشبرد لازم را دارند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مماشات نابجا همچنین مدارای نابجای نمایندگان نسبت به عملکرد دولت هر دو غیرقابل قبول است، وظیفه اصلی مجلس را وضع قوانین صحیح بر مبنای قانون اساسی عنوان کرد و دخالت نامربوط در کارهای اجرایی دولت را مورد نقد قرار داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بیمه حقوقی خدمتی نو از موسسه حقوقی چتر عدالت