مصطفی زمانی: تقابل من و «شهاب حسینی» در سریال «شهرزاد» جذاب بود


مصطفی زمانی: تقابل من و «شهاب حسینی» در سریال «شهرزاد» جذاب بودآی سینما/ مصطفی زمانی که بعد از سریال «یوسف پیامبر» این بار هم با مجموعه «شهرزاد» دوباره مورد توجه قرار گرفته است، در آخرین مصاحبه خود گفته است که اولین نفری بوده که پیشنهاد بازی در این سریال را قبول کرده است. زمانی در ادامه به بازی خود در مقابل شهاب حسینی اشاره کرده و معتقد است تقابل او با حسینی به جذاب‌تر شدن این سریال کمک کرده است.
او که با یک سریال دیگر یعنی «شهرزاد» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، در مورد نقاط مشترک «یوسف پیامبر» و «شهرزاد» به فارس گفته است: « من پیشتر تجربه ایفای نقش یک عاشق را در سریال «یوسف پیامبر(ع)» داشتم. یوسف هم در جای خودش عاشقی بود که قصه‌اش اینچنین شد. البته باید بگویم که شخصیت فرهاد یک نمونه از جوان‌های همین مرز و بوم است و ویژگی محرز او حق‌طلبی است. در حقیقت حقانیت تنها با عشق به دست نمی‌آید. فرهاد جوان سرسختی است که به دنبال خواسته خود می‌رود و دست از طلب برنمی‌دارد.»
زمانی در «شهرزاد» نقش فرهاد دماوندی را ایفا می‌کند، روزنامه نگاری که در روز 28 مرداد به علت یک بدشانسی راهی زندان می‌شود و تا پای اعدام هم می‌رود، اما با وساطتت «بزرگ آقا» از مرگ رهایی پیدا می‌کند: «بازی در سریال «شهرزاد» برای هر بازیگری جذاب است، حال می‌توان این جذابیت‌ها را در عناصری مثل کارگردان، قصه و ... جستجو کرد. شهرزاد یک درام عاشقانه خیلی قوی داشت و فکر می‌کنم من دومین بازیگری بودم که به من پیشنهاد داده بودند ولی اولین بازیگری بودم که موافقتم را برای حضور در این سریال اعلام کردم.»
بازیگر «جامه‌دران» معتقد است «شهرزاد» داستان جدیدی را برای مخاطب روایت می‌کند و به همین علت او را یاد روزهای خوب زندگی می‌اندازد: «سریال «شهرزاد» از لحاظ قصه و محتوا و نوع روایت، داستان جدیدی را به تصویر می‌کشد و به عنوان بازیگری که در این سریال بازی کرده‌ باید بگویم با تمام سریال‌هایی که در این چند مدت اخیر دیده‌ایم،‌ کاملا تفاوت دارد. شهرزاد من را یاد روزهای خیلی خوب زندگی می‌اندازد که همکاران من در این اثر به شدت افراد با اخلاقی بودند.»
مصطفی زمانی در پایان درباره تقابل خود با شهاب حسینی در «شهرزاد» و اینکه آیا او انتخاب اول حسن فتحی برای بازی در نقش فرهاد دماوندی بوده است یا خیر می‌گوید: «ما مقابل هم هستیم و همین جذاب است. نقش من منفی نیست و البته نقش شهاب حسینی را هم منفی نمی‌دانم. حقیقتش این است که نمی‌دانم گزینه اول و یا چندم برای ایفای این نقش بودم،‌اما اینطور نبود که با همه دوستان بازیگرم بدانیم که برای یک سریال همه‌ ما حضور خواهیم داشت و کاملا اتفاقی بود که هر کدام برای بار چندم با یکدیگر همبازی شدیم. ضمن اینکه تا به حال با هیچ کدام از این عزیزان غیر از آقای پاک‌نیت بازی نداشتم.»

منبع:


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی مصطفی زمانی در سریال شهرزاد