سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظر کرباسیان درباره قاچاق میوه از گمرک


رئیس کل گمرک ایران با رد قاچاق میوه از طریق گمرک گفت:اصناف باید در شناسایی منشا واردات میوه به گمرک کمک کنند.

مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با رد قاچاق هرگونه میوه از طریق مجاری قانونی (گمرک)اظهار کرد:مشخصات کلیه‌ کالاهایی که از گمرک ایران وارد کشور می‌شوند،در اختیار گمرک قرار دارد و اطلاعات آن نیز نزد سامانه جامع گمرک ایران موجود است.

او همچنین گفت: هر کالایی که به صورت قانونی از گمرک ایران، وارد کشور می‌شود ثبت سفارش شده و قرنطینه آن‌ها را بررسی می‌کند و سپس وارد کشور می‌شود و گمرک ایران برنامه دارد که در این زمینه به سمت دریافت گواهی ثبت از کشور مبدا نیز برود.

وی با تاکید بر اینکه امکان رد شدن کالا به صورت غیر قانونی از گمرک وجود ندارد، بیان کرد:همچنین گمرک ایران از طریق سامانه جامع گمرکی امکان ردیابی هر کالایی که وارد گمرک ایران می‌شود را دارد. کالاهایی که به ایران ترانزیت می‌شوند نیز از طریق GPS، قابل رد یابی هستند.

رئیس کل گمرک ایران در خصوص کالاهای ترانزیت شده گفت: تصمیم جدید گمرک ایران برای کنترل بیشتر مرزها بر این است که جلوی ترانزیت داخلی کالا را بگیریم و به این ترتیب، بار در اولین گمرک ترخیص شود.

کرباسیان با تاکید بر اینکه در زمینه جلوگیری از قاچاق میوه باید اصناف همکاری کنند، گفت: اصناف می توانند به ما کمک کنند که بفهمیم منشأ واردات میوه کجاست. اگر اصناف کشور با گمرک همکاری کنند می‌توانیم منشا واردات میوه را پیدا کرده و با همکاری نیروی انتظامی از ورود آن جلوگیری کنیم.

کرباسیان همچنین بیان کرد: دیروز بخشنامه‌ای از سوی گمرک ایران صادر شده است که از حمل یکسره میوه جدا خودداری شود، همه میوه‌ها از مرز قرمز عبور کنند و در دستکاه ایکس ری قرار بگیرند و همچنین از ترانزیت میوه در مرزهای ورودی جدا جلوگیری شود.

رئیس کل گمرک ایران، با تاکید بر اینکه ورود انواع میوه به جز 4 قلم میوه گرمسیری آناناس، انبه، نارگیل و موز به کشور ممنوع است، اظهار کرد: برای ورود کالای ترانزیتی به کشور در زمان ورود اصل مجوز حفظ نباتات الزامی است و مقرر شده است که در زمان خروج نیز علاوه بر نظارت گمرک سازمان حفظ نباتات نیز نقش داشته باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
میوه های قاچاق همچنان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهر